Belföld

NER-közeli befektetőhöz kerül az új romatévé, a Dikh

A magát Magyarország első roma tévéjeként definiáló Dikh TV alapítóinak politikamentes céljait jócskán felülírhatja, hogy éppen annak a Habony Árpádnak a köreiből vásároltak be a tévécsatornába, akihez a cigányellenes kormánykommunikáció ötletét kötik – írja a hvg.hu.

A portál a cégnyilvántartásra hivatkozva azt írja:

Habony Árpád üzlettársának felesége ötödrészben tulajdonosa lett a kábeltévék kínálatába alig egy éve bekerült roma szórakoztató csatornának. Az új befektető Schatzné Kovács Marianna, Schatz Péter felesége. Schatz Péter volt az egyik tulajdonosa a Ripostnak a KESMA előtt, ahogy ő volt Habony jobbkeze azokban a befektetésekben, amikkel a Balkánon vettek médiumokat, hogy az ottani Fidesz-barát politikusokat támogassanak.

Két éve épül a külföldi Habony-birodalom, és hol van még a vége
Eddig Szlovéniában és Macedóniában vásároltak be a Fidesz-közeli médiacégek, de most már Horvátországban is nézelődnek.

A YouTube-on már több mint 300 ezer követőt gyűjtött a Dikh TV, amely 2018 őszén kapott jogosultságot a televíziós műsorszórásra. A tévét üzemeltető Első Roma Média Kft.-nek akkor még fele-fele arányban volt tulajdonosa Balogh Vanessza, aki az ötletgazdával, Balogh Elekkel együtt a Kispesti Cigány Nemzetiségi Önkormányzat képviselője, valamint Radu Morar román üzletember, aki évtizedek óta aktív befektető a magyarországi médiapiacon.

A cég képviselője azt mondta a lapnak, hogy továbbra is politikamentes tévét akarnak csinálni.

Kiemelt kép: Szigetváry Zsolt / MTI

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.