Belföld

MTVA: újabb hazugságot terjeszt a sántakutya-média

Zavarba ejtő közleményt jelentetett meg az állami média egyik leágazásában, az MTI-ben. Így szól:

Mindent megtesz a sánta kutya média azért, hogy megpróbálják elterelni a figyelmet a közmédiával szemben keltett botrányos hazugságról, amivel tegnap buktak le. Beigazolódott ugyanis, hogy éppen a liberális online média világa az, amely számon tartja bizonyos produkciókban, művészeti alkotások kapcsán az abban szereplő személyek szexuális beállítottságát. Hazugságuknak még nagyobb feneket kerítve arra sem voltak restek, hogy az ügyüknek nemzetközi figyelmet színlelve a Népszava volt munkatársa írt a The Guardian című brit lapban egy cikket, amit így a többi nemzetközi sajtóorgánum is átvett. Lebukásuk miatt ma újabb frontális támadást intéztek, és újabb hazugsággal vádolták a közmédiát. Úgy látszik, hogy próbálnak mindent megtenni azért, hogy elfeledtessék azt a skandallumot, amit okoztak. Hiába! A hazugság soha nem válik igazzá.

Ha rekonstruáljuk a mondattöredékeket, arra juthatunk, hogy az MTVA valószínűleg a Népszava pénteki cikkére reagál. Ez arról szól, hogy november végével visszarendelték Bajnok Artúr brüsszeli tudósítót, aki tavaly még Junior Prima-díjat kapott kiváló munkájáért. Állítólag az egész külföldi tudósítói hálózatot „átvilágítják”, Bajnokot pedig egy fideszes EP-képviselő, Járóka Lívia asszisztense váltja, aki eddig sosem foglalkozott újságírással. A lap arról is írt, hogy az állami hírgyár külpolitikai szerkesztői nem foglalkozhatnak a külföldi sajtó magyar kormányra nézve negatív cikkeivel, egy föléjük helyezett szerkesztő tiltotta le a minap az Amnesty International és a Human Rights Watch közleményeit, a kormánytagok, különösen az Orbán Viktor nevét tartalmazó anyagok pedig órákig várnak jóváhagyásra.

Az állami média válaszközleménye mindezt a hazugság szóval reagálja le, és lényegesen több teret szán arra, hogy azt állítsa: a Népszava figyelemelterelési céllal írta meg a cikkét. Miről akarja elterelni a figyelmet a baloldali napilap az MTVA szerint? Nem kisebb jelentőségű ügyről, mint hogy egy nappal korábban nem említették meg, hogy a brit Guardian cikkét – amely arról szól, hogy a közmédia állítólag azért nem nevezett be az Eurovíziós Dalfesztiválra, mert az túlságosan nyitott a szexuális kisebbségekre – részben a Népszava egyik korábbi munkatársa írta. Ezt az információt egyébként már csütörtökön cáfolta az MTVA, azzal, hogy nem tartják számon senkinek a szexuális beállítottságát.

Kiemelt kép: MTVA / Zih Zsolt

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.