Olvasóink jelezték, hogy postások szórták tele a környékükön a postaládákat fidelitasos szórólapokkal, azaz egy közpénzből működő állami cég alkalmazottjai segítik a Fidesz kampányát a fővárosban. Felvetődik a kérdés, hogy ezt vajon önszorgalomból teszik-e – ami törvénytelen –, vagy szerződés alapján kénytelenek kampányolni a postások.
Írtunk a Fidelitasnak, hogy ha kötöttek szerződést a Magyar Postával, akkor küldjék el nekünk, hogy kiderüljön, törvényes-e az akció, és ha igen, akkor mennyibe került. A Fidelitas annyit árult el, hogy a posta szórólapterjesztési szolgáltatásáért fizettek, de hogy mennyit, azt nem.
A szórólap egyik oldala a Fidelitas cirkuszos plakátkampányával egyezik meg, a másik oldalán pedig Puzsér Róberttől és Berki Krisztiántól emeltek ki egy-egy Karácsony Gergelyt ekéző mondatot, Karácsony szájába pedig egy Puzsért becsmérlő kijelentést adtak. Tehát csak Berki úszta meg valahogy az oltást.
A szórólapon fel van tüntetve, hogy a kiadója a Fidelitas, szerkesztője pedig Böröcz László, az ifjúsági szervezet elnöke, aki egyben fideszes országgyűlési képviselő is. Böröcz még 2017-ben elárulta az ATV-nek, hogy a Vona Gábort és Botka Lászlót szerepeltető plakátkampányuk „nagyságrendileg” 100 millió forint volt, akkor 2000 óriásplakát-helyet béreltek.
A cirkuszos plakátkampány mellett parkolóórás jelmezekre és egy kisteherautóra is költött már a Fidelitas ebben a kampányban. Illetve egy letakart lajstromszámú motorcsónak is megzavarta Karácsony programbemutatóját a fidelitasos kampányhoz hasonló elemekkel, de ebben az ügyben még nem derült ki, kik voltak az elkövetők, de nyomoz a rendőrség.
A Fidesz rendszeresen támogatja a Fidelitast, beszámolóik szerint általában évente 20 millió forinttal. Amikor 2017-ben plakátkampányuk volt, akkor 260 milliót kaptak a kormánypárttól. Az Állami Számvevőszék szerint nem esett a tiltott kampányfinanszírozás körébe, ahogy a Fidesz pénzéből plakátolt a párt ifjúsági szervezete
Nyitóoldali kép: 24.hu