Belföld

Évekig pereskedhet a BKV az orosz metrószerelvények gyártójával

A Metrovagonmas semmiféle késedelmet nem ismer el, és semmiféle kötbért nem tart elfogadhatónak.
Korábban a témában:

Évekig is eltarthat, mire a BKV hozzájut a 3-as metró szerelvényeit felújító orosz Metrovagonmastól követelt több milliárd forintos kötbérhez – írja az mfor.hu.

A közlekedési vállalat február elején perelte be a céget, amely nem volt hajlandó megfizetni a kötbért. A Fővárosi Törvényszék arról tájékoztatott, hogy az üggyel kapcsolatos iratokat az Igazságügyi Minisztérium Nemzetközi Magánjogi Főosztálya április 15-én továbbította az illetékes orosz hatóságnak, de a jogsegély keretében történő kézbesítés legalább hat hónapot vesz igénybe, minden további bírósági intézkedés ezután várható.

A 4-es metró nemzetközi vitás ügyeiből kiindulva évekig húzódhat az eljárás. A BKV csak a per megnyerése után juthat hozzá a kötbérhez, kivéve, ha peren kívül meg tudnak egyezni a Metrovagonmassal, de a közlekedési vállalat az mfor.hu-t arról tájékoztatta, hogy a peren kívüli tárgyalásokon nem született egyezség. Az oroszok ugyanis vitatják a kötbér összegét: a tárgyalásokon hivatalosan semmit nem ismertek el és semmilyen összeget nem tartottak elfogadhatónak.

Szóban ugyanakkor jelezték, hogy a kötbér fejében utólag légkondicionálókat szerelnének a járművekbe, csakhogy a kocsik födémszerkezete és oldalfalai nem bírnák el az oroszok által gyártott 300-350 kilós szerkezet súlyát, és az is kérdéses volt, hogy elférnek-e a szerelvények tetején. A BKV és a városvezetés ezt mérlegelve a per mellett döntött, hatmilliárd forintnyi kötbért követelnek, elsősorban a szerződésben foglalt részhatáridők túllépése miatt.

Az mfor.hu cikke kitér arra, hogy a BKV már felvette a kapcsolatot egy speciális klímagyártó céggel, amely képes olyan méretű berendezéseket gyártani, amiket az orosz metrókocsik is elbírnak, ám a Metrovagonmasnak hozzá kell járulnia ezek beépítéséhez, különben a főváros elveszíti a garanciát. A klímabeszereléssel viszont a metrófelújítás teljes költsége már nem sokkal marad el attól, mintha a 3-as vonalra is új Alstom-szerelvényeket vásároltak volna. (Fotó: MTVA / Jászai Csaba)

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

A cikkhez ide kattintva szólhatsz hozzá.
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.