Sajtóközleményt adott ki a főpolgármesteri hivatal, amelyből kiderül, hogy
a BKV már felvette a kapcsolatot speciális klímagyártó céggel, az M3-as szerelvények klimatizálása érdekében
– azaz végre légkondicionálókkal szerelhetik fel a 3-as metró felújított szerelvényeit, amelyeken eddig azok hiánya miatt fullasztó volt a hőség.
A közleményből kiderül, hogy 6 milliárd forintot „szerzett vissza a városnak a jelenlegi vezetés” egy „Alstom-szerződéssel összefüggő perben”. Az Alstom-ügy lényege, hogy a vádirat szerint a francia cég vezető tisztségviselője 2005-ben több millió euróval vesztegetett meg döntéshozókat, akiknek ráhatásuk volt az új metrószerelvények beszerzésére.
Tarlós István főpolgármester 2017-ben még nem volt a klíma nagy támogatója, akkor azt mondta:
Lehet ilyeneken szórakozni, hogy legyen klíma, azt is lehetne követelni, hogy legyen büfékocsi is
– majd fokozatosan puhult a véleménye a budapestiek felháborodását látva, és idén márciusban már a kormányra kente az M3 légkondijának hiányát:
A szerelvények felújításan túl vagyunk. Mi újakat akartunk, de a kormányzat csak felújításra adott támogatást. Valamennyi megálló akadálymentesített. Sokan felvetik, hogy nincs klíma. Az M3-as vonal teljes felújításáig ezt is megoldjuk egy klímarendszer telepítésével
– nyilatkozta a főpolgármester, aki úgy néz ki a közelgő választás előtt meg is oldja a problémát, aminek korábban a létezését se igazán ismerte el.
Mivel a sajtóközleményből nem derül ki, hogy hogyan választotta ki a főváros, illetve a BKV az említett klímagyártó céget, ezért kérdéseket küldtünk a sajtóosztálynak:
- A főváros, illetve a BKV melyik klímagyártó céggel vette fel a kapcsolatot?
- Közbeszerzést írtak-e ki az ügyben?
- Ha nem, miért nem?
- Mekkora összeget szánnak az M3-as szerelvények klimatizálására?
- Illetve azt is megkérdeztük, mikorra tervezik a klímák felszerelését a metrókocsikba.
Amint válaszokat kapunk, frissítjük a cikkünket!
Kiemelt kép: MTI/Mohai Balázs