Belföld

Lezárták a ferihegyi repteret, nem tudtak leszállni a gépek

Rendkívüli javítási munkákat végeztek szerdán kora este több órán keresztül a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 1-es futópályáján, emiatt le kellett zárni a repteret, tudta meg a 24.hu Hardy Mihálytól, a Budapest Airport kommunikációs igazgatójától.

A pályakarbantartást nem sokkal 20 óra körül fejezték be, a légikikötő így ismét fogad és indít járatokat – közölte Hardy Mihály az MTI-vel. A repülőtéren ekkor 28 járat várakozott indulásra, a Flightradar24.com radarképe szerint a légtérben 17 gép várakozott landolásra.

Kiss Anita, a HungaroControl kommunikációs igazgatója az AIRportal.hu-nak azt mondta,

a Wizz Air Stockholmból Budapestre érkező repülőgépén a leszálláskor egy a futópálya felületéből kifordult betondarab miatt kidurrant egy gumiabroncs.

10 érkező járatnak kellett kitérő repülőtérre mennie. A WizzAir Bázelből Budapestre tartó járata például sokáig körözött a légtérben Székesfehérvár majd Vác magasságában is, majd végül irányt váltottak és Bécsbe mentek, ott landoltak.

A reptéren április közepétől csak egy futópálya üzemel, mert a 3,7 kilométer hosszú 2-es futópálya északnyugati (13L jelű) végéhez tartozó műszeres leszállító rendszert korszerűbbre cserélik. Ezt csütörtökön adják majd át.

A levegőben volt az a 17 milliárdos Bombardier osztrák felségjelű magángép is, amelyet Mészáros Lőrinc használt rendszeresen az elmúlt egy évben. Úgy tudjuk, a gép Nizzából tartott Budapestre, és várhatóan Pozsonyban szállnak majd le.

Kiemelt kép: MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba

Ajánlott videó

Olvasói sztorik