Belföld

Árnyékban nőtt 578 százalékot a legrejtélyesebb NER-es médiacég

Nincs honlapjuk, nincsen Facebook-oldaluk, mindössze egy Gmail-es címre futotta, tavaly mégis 14,6 milliárdos forgalmat bonyolított egy titokzatos cég. Bár a vállalkozás fittyet hány a brandépítésre, a közpénzzel gazdálkodók gigantikus megbízásokkal találják meg.
Korábban a témában:
  • 2015-ben, egy panelház címére jegyeztek be egy aprócska céget, ami a következő évben már 2,5 milliárdos forgalmat bonyolított, 2017-ben aztán 7,2 milliárd, 2018-ban pedig 14,6 milliárd forint bevételt könyveltek el.
  • Megbízói között van a CÖF, a a Polgárok Háza mögött álló Szövetség a Nemzetért Alapítvány, a Magyar Bírósági Végrehajtói Kar és a Miniszterelnöki Kabinetiroda. 
  • A cégről alig tudni valamit. Tulajdonosa egy budapesti lakos, a cégnek sem honlapa, sem Facebook-oldala nincsen, a közpénzzel gazdálkodók választása mégis gyakran esik rá.

Míg az olyan kormányközeli kommunikációs cégekről gyakran hallani, mint a Balásy Gyula-féle Lounge Design vagy a pixisből kiesett Kuna- és Csetényi-érdekeltségek, radar alatt repül egy olyan bizalmi munkákat megszerző vállalkozás, amiről szinte semmit sem tudunk, de tavaly már 14,6 milliárd forintos forgalmat bonyolított.

Arról a Magno Studio Kft.-ről van szó, ami drágábban készített el négy reklámfilmet a Civil Összefogás Közhasznú Alapítvány nevű kormányközeli szervezetnek, mint amennyiből lefogatták az Oscar-díjas Saul fiát. Tavaly nagy port kavart, amikor az Átlátszó adatigénylése után kiderült, hogy az állami MVM Zrt. összesen 508 millió forintnyi támogatást adott a Békemenetet szervező társaságnak. Sokáig nem is akarták elárulni, hogy mire fordították a pénzt, majd az Átlátszó megszerezte azokat a reklámfilmeket, amikre összesen 433 millió forint közpénz ment el.

Ez az egyik alkotás, ami a Magno Studio Kft. szaktudását dicséri:

A CÖF-beszámolóhoz csatolt teljesítési igazolások szerint a kisfilmeket 2017. április 12. és június 16. között sugározta a TV2-csoport több csatornája, összesen 350 alkalommal.

A TV2-től, pontosabban beszállítójától, az IKO Holding Kft.-től nem esik messze a fénysebességgel növekvő reklámfilmes cég:

a Magno Studio Kft.-ről tudható minimális információk egyike az, hogy az IKO Holdinggal azonos címre van bejegyezve.
Az IKO Holdingban korábban Rákosi Tamás, Andy Vajna, Habony Árpád és Mészáros Lőrinc  közösködött, de egyre inkább a felcsúti dollármilliárdos közelébe sodródik a műsorgyártó cég, ahogy megrendelője, maga a Tv2 is. Rákosi Tamás idén májusban hirtelen kiszállt a milliárdokat termelő cégből, részesedését egy korábban az üzleti életben gyakorlatilag ismeretlen szereplő frissen alapított vállalkozása vette meg, amelyről a G7 kinyomozta, hogy a Takarékbank-elnök Vida Józsefen keresztül Mészáros Lőrinc felcsúti multimilliárdoshoz köthető. Röviden: az IKO Holding kerülőúton, de teljesen Mészáros közelébe kerülhetett, arról pedig, hogy a TV2-t hogyan kormányozzák a miniszterelnök barátjának karjaiba, bővebben itt írtunk.

A Magno Studiora visszatérve: a tulajdonosa Horváth László, akiről a nevén kívül annyit tudunk, hogy Budapesten él és az elképesztő ütemben növekvő médiacége mellett még két másik vállalkozása van. Horváth László nem haknizik a sajtóban, a milliárdos forgalmat bonyolító Magno Studiónak nincsen honlapja vagy Facebook-oldala és a brandépítéssel sem sokat vesződtek: egy Gmail-es email-címet használnak. A cég az Opten céginformációs adatbázis szerint hat embert foglalkoztat, a közjegyzői kamara adatbázisában pedig fellelhető egy 9 milliós jelzálog, amit egy lízingelt Ford Scorpio Hatchbackre jegyeztek be.

A Magno Studio Kft. friss mérlegbeszámolója szerint 2018-ban 14,7 milliárdos forgalom mellett 265,1 millió forintos adózott eredményt könyveltek el. A haszonból 150 millió forintot vett ki Horváth László, a maradékot az eredménytartalékba helyezte.

2016-os bevételeihez képest tehát 578.3 százalékos növekedést ért el Horváth László cége.

Tavaly igencsak meglódult a szekér a cégnek: az Átlátszó összegzése szerint a januárban futó Stop Soros-kampányból 676,3 milliót kapott, a választás előtti 7 milliárd forintos propagandaköltésekből pedig 3,8 milliárdos szeletet kapott a Magno Studio. A megbízások mellé ingyenpénz is jutott tavaly: az mfor.hu szúrta ki, hogy a rejtélyes vállakozás két részletben összesen 142 millió forint plusz áfa támogatásban kapott decemberben a Szerencsejáték Zrt.-től.

Ajánlott videó mutasd mind

Ilyen lehet Magyarország 2050-re

Elsorvad a vidék, az élővilág kiüresedik, sok őshonos fajunk eltűnik, a tájat kevés, és azonos fajokból álló, egysíkú élőhelyek fogják uralni.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

A cikkhez ide kattintva szólhatsz hozzá.
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.