A Világgazdaság készített interjút Nagy-Kálmánczhelyi Orsolya klinikai és mentálhigiéniai gyermek és ifjúsági szakpszichológussal, aki a lap kérdésére elmondta: a legtöbb óvoda és iskola rendelkezik pszichológus státusszal, azonban sok esetben munkaerőhiány miatt nincsenek betöltve a pozíciók, így a gyerekek gyakran ellátatlanul maradnak.
Hozzátette:
A másik jelentős probléma, hogy sok esetben 450 gyerekre jut egy iskolapszichológus. Emiatt a kerületi Pedagógiai Szakszolgálatok túlterheltsége olyannyira megnő, hogy egy egyéni pszichológiai ellátásra, vagy akár egy szorongásoldó csoportra fél éves várakozás után tud bejutni a szülő a gyermekével.
A szakember arról is beszélt, hogy az integráció mindig egy nagyon nehéz kérdés, szükségessége azonban nem kétséges.
Sok magatartászavaros gyermek integrációja megoldható lenne, akár a kerületileg illetékes iskola keretei között is. A sokszor 32 fős osztálylétszám, az egyre növekvő pedagógushiány, és a sajátos nevelési igényű gyermekek növekvő száma azonban egyszerre képezi akadályát a valódi és hatékony integrációnak
— tette hozzá Nagy-Kálmánczhelyi Orsolya.
Kiemelt kép: Thinkstock