Belföld

A közmédia önmagát ellenőrzi a kampányban

A közmédia létrehozta a Közmédia Választási Irodát.

A Közmédia Választási Iroda (KVI) azt ellenőrzi, hogy a közmédia médiatartalom-szolgáltatásai az európai parlamenti választás és a kampány ideje alatt is megfeleljenek a Közszolgálati Kódex előírásainak és a vonatkozó jogszabályi rendelkezéseknek. A KVI elnöke Dobos Menyhért, a Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. vezérigazgatója lett.

Az iroda közleménye szerint a Duna Médiaszolgáltató lineáris médiaszolgáltatásaiban felügyeli a politikai reklámok jogszerű és a választási esélyegyenlőséget biztosító közzétételét, a választással összefüggő egyéb médiatartalmaknál (hírműsorszámok, politikai tájékoztató műsorszámok) pedig a listát állító jelölő szervezetek kiegyensúlyozott szereplését, a műsoridő megfelelő elosztását.

A Duna Médiaszolgáltatónak – a Duna Televízió és a Petőfi Rádió – napi háromszor, a 6-8, 12-14 és 18-20 óra közötti idősávokban kell megszakítás nélkül biztosítania politikai reklámok közzétételét. 

A listát állító jelölő szervezetek reklámjait egymás után, blokkosítva teszik közzé a jelölő szervezet által megjelölt napon és idősávban. A politikai reklámok megjelenési sorrendjét az esélyegyenlőség biztosítása miatt naponta változtatni kell.

A jelölő szervezet egy idősávban naponta csak egyszer, legfeljebb egyperces időtartamban kérheti a politikai reklám közzétételét, egy napon azonban akár mindhárom idősávban is. Egy reklámszpot maximális időtartama legfeljebb egy perc lehet – tudatta a KVI.

Áder János köztársasági elnök az európai parlamenti választások magyarországi időpontját május 26-ára írta ki. (mti)

Kiemelt kép: Marjai János / 24.hu

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik