A Közlekedő Tömeg Facebook-bejegyzésben számolt be róla, hogy miközben a magyar vasúthálózat nem elhanyagolható részén kizárólag 40-50 éves, végletekig elavult, magaspadlós szerelvények közlekednek, az utóbbi másfél évben rendszeressé vált, hogy a vasúttársaság alacsonypadlós, klímás Bombardier Talent motorvonatainak 20-30 százaléka tud csak forgalomba állni.
A civilek szerint
A Közlekedő Tömeg blogján a jelenség mögé nézett. Mint írják: a Győr – Bruck an der Leitha – Bécs vonalon közlekedők az elmúlt másfél évben számos alkalommal szembesülhettek vele, hogy útközben másik szerelvényre kell átszállniuk, esetleg az osztrák szakaszon csak pótlóbusszal utazhatnak. A MÁVINFORM szűkszavú közleményei azonban nem térnek ki rá, hogy a korlátozás oka a vasúttársaság alig több mint tízéves, alacsonypadlós Bombardier Talent motorvonatainak gyatra rendelkezésre állása.
Szerintük a MÁV-Start 2017-ben ugyan ajánlatot kapott rá, hogy két tapasztalt cég végre jó állapotba hozza és megbízhatóan karbantartsa ezeket, de a vasúttársaság erre nem szeretett volna költeni, helyette inkább a saját műhelyében küszködik velük és beletörődik, hogy jelentős részük félreállítva öregszik.
Az egyesület álláspontja szerint a MÁV-Startnak sürgősen gondoskodnia kell a problémás járművek szakszerű javításáról és karbantartásáról.
Kiemelt kép: Közlekedő Tömeg/Facebook