Varga Mihály pénzügyminiszter Facebook-oldalán erősítette meg, hogy nem az M1-es és a 10-es főút között fogják tovább építeni az M0-t – szúrta ki az mfor.hu.
A portál emlékeztet, hogy a budai kerületek lobbiztak a nyomvonal újragondolásáért – a II. kerület vezetése kifogásolta, hogy a lakott övezetekhez közel, természetvédelmi területeket érintve épülne az elkerülő út. A Miniszterelnökséget vezető miniszter, Gulyás Gergely maga kezdeményezte a területrendezési tervek felülvizsgálatát, aminek hatására ez a nyomvonal kikerült a jogszabályból. A politikus azt mondta, előbb társadalmi vitára van szükség, noha a nyomvonal terve régóta ismert volt.
A G7 korábban már beszámolt róla, hogy a kormány új nyomvonal mellett tette le a voksát, Esztergom felé épülne új szakasz, amivel zsákszerűen venné körbe a fővárost az elkerülő út. Ezt erősítette meg most Varga, aki az érintett térség országgyűlési képviselője. Mint írta:
Az elfogadott tervek szerint az M1-es és Esztergom között épül új autópálya, ily módon bezárulhat a budapesti körgyűrű, de nem az eddig tervezett, a fővároshoz közeli, környezetvédelmi területeket – a Paprikás-patakot, a Remete-szurdokot vagy a Budakeszi Vadasparkot – érintő nyomvonalon. Hasonlóan, mint a bécsi Ringnél, amely neve ellenére nem kör-, hanem zsákalakú, ilyen lesz a Budapestet elkerülő útvonal is.
(Illusztráció: MTI / Beliczay László)