Belföld

Rendesen kitömi reklámokkal a Fidesz-alapítvány cégeit az állam

A leendő fideszes médiaalapítványnál listaáron nézve minden harmadik reklámforint az államtól jött 2018-ban, írja a kreativ.hu.

Teljes központosítás: tíz kiadóvállalat csatlakozott a Közép-Európai Sajtó és Média Alapítványhoz
Többek közt a HírTV Zrt., a Figyelő kiadója és a Ripost Média Kft.

A Kantar Media Kreatív számára eljuttatott számításai szerint a kormánybarát Közép-Európai Sajtó és Média Alapítványhoz került médiatermékek nehezen élhetnének meg pusztán a kereskedelmi hirdetőkből, ha azt nézzük, hogy listaáron jelentős mértékű állami reklámköltés érkezett ezekhez.

Míg a teljes print+rádió+online piacot érintő listaáras reklámbevételekből 17 százalékot tett ki az állami reklámköltés (105 milliárdból 17,8 milliárd forint), addig ezeknél a cégeknél ugyanez az arány 29 százalék (38,9 milliárdból 11,3 milliárd forint). Ezen három hirdetési szegmensbe tehát összesen 17,8 milliárd forint érkezett, ebből 11,3 milliárd forint ment a KESMA-nak ajándékozott cégekhez.

Így látszik igazán az állami költés tendenciája: ennek 63 százaléka landolt ezeknél a cégeknél, de ebbe nem tartozik bele például a New Wave Media, mint online kiadó.

  • Az államtól leginkább függő médiacégek a Magyar Idők Kiadó Kft. és a Figyelőt kiadó K4A, Schmidt Mária cége. Előbbi teljes reklámbevételének 77 százaléka, utóbbinak 61 százaléka érkezik az államtól.
  • A Habony Árpádhoz tartozó, Lokál című, ingyenes terjesztett napilapot és a Lokál Extra hetilapot kiadó Modern Media Group listaáras bevételeinek 39 százalékát kapta az államtól,
  • míg a messze legnagyobb szereplő Mediaworks összes reklámbevételének 36 százalékát.
  • A Ripost minden negyedik reklámforintja érkezett a kormányzattól vagy az államtól.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik