Már egy évvel ezelőtt írtunk a magyar televíziózás egyik legszürreálisabb képződményéről, az Ékszer TV című produkcióról, ami nem más, mint egy pofátlansági rekordokat döntögető teleshop-műsor, amelyben azt próbálják elhitetni a nézőkkel, hogy az adás ideje alatt is a Szent Péter-bazilikában küzdenek a szent medál forgalmazási jogáért, és tizedáron hozzá lehet jutni egy százezer forintos smaragd kristály gyűrűhöz, vagy épp egy „finom mechanikás luxus Svájc (sic!) karórához”.
Most a Gazdasági Versenyhivatal adott ki tájékoztatást arról, hogy a több csatornán sugárzott műsor értékesítési módszerei miatt vizsgálatot folytat, ugyanis több bejelentést is kaptak. Ennek keretében vizsgálják, hogy
- valóban értékesítette-e az Emporia Style Kft. a reklámozott ékszereket az eredetiként feltüntetett áron, vagy a kedvezményesnek hirdetett árakkal csak a vásárlókat akarta vásárlásra ösztönözni;
- a bemutatott termékek rendelkeznek-e a megjelölt tulajdonságokkal, például a pápa áldásával,
- a nézők számára élő adás benyomását keltő műsorban a telefonálók valóban befolyásolják-e a műsorban kínált termékek árát és készletét,
- valóban azonnali döntéshozatalra késztetik-e a fogyasztókat azzal az állítással, hogy a kínált termékek csak korlátozott ideig és folyamatosan csökkenő készletben állnak rendelkezésre a kedvezményes áron, megfosztva őket a tájékozott döntéshez szükséges időtől és alkalomtól.
A GVH azért leszögezi, hogy az eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a feltételezett jogsértést el is követte.