Az InfoRádió által megkérdezett közlekedési és biztosítási szakjogász szerint a veronai buszbaleset ügyében közlekedési bűncselekményt állapíthatnak meg, ha nem állja meg helyét a súlyosabb foglalkozás körében elkövetett veszélyeztetés.
Az Országgyűlés módosította a büntető törvénykönyvet a tragédia után, és Borbély Zoltán azt mondta: a jelenlegi törvénymódosítás egy évig terjedő szabadságvesztéssel sújtja a sofőrt, ha engedély nélkül átalakított járművet vezet. Minősített eset, ha iskolabuszról, időseket szállító vagy tömeges szállítást biztosító járműről van szó. Ebben az esetben két éves börtön várhat a sofőrre.
Ha az így beszerelt üzemanyagtartály közvetlen életveszélynek teszi ki az utasokat, akkor az foglalkozás körében elkövetett veszélyeztetés. Ha a halálos következmények nem ennek tudhatók be, akkor a minősített esetek sem állapíthatók meg.
Ez egyértelműen szakértői kérdés
– tette hozzá a szakjogász. A veronai buszbaleset ügyében az olasz bíróság októberben dönt arról, hogy a megalapozottan gyanúsítható hat személy – a busz sofőrje és az autópálya-karbantartó cég munkatársai – vádlott marad-e. Ha egyezséget kötnek, a büntetés egyharmadával csökkenthető.
Magyarországon foglalkozás körében elkövetett veszélyeztetés miatt nyomoz a Nemzeti Nyomozóiroda, míg Olaszországban tömegszerencsétlenség okozása a vád.
Kiemelt kép: MTI/EPA/Vigili Del Fuoco