Belföld
Budapest, 2017. március 13.
MOL Bubi bérelhetõ kerékpárok sora a fõváros V. kerületében, a belvárosi Károly körút elején. Középen turistákat szállító emeletes panorámabusz vár utasra, távolabb pedig a a VII. kerületi "Madách-házak" sora.  
MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba 
***************************
Kedves Felhasználó!
Ez a fotó nem a Duna Médiaszolgáltató Zrt./MTI által készített és kiadott fényképfelvétel, így harmadik személy által támasztott bárminemû – különösen szerzõi jogi, szomszédos jogi és személyiségi jogi – igényért a fotó készítõje közvetlenül maga áll helyt, az MTVA felelõssége e körben kizárt.

A városkép védelme miatt nem lehet új Bubi-állomás a belvárosban

Medvegy Gábor
Medvegy Gábor

újságíró. 2018. 07. 03. 16:49

Csak parkoló autók faltól falig.
Korábban a témában:

Vitézy Dávid egykori BKK-vezér, a Közlekedési Múzeum igazgatója hívta fel a figyelmet Facebook-oldalán arról, hogy a V. kerület nem járult hozzá, hogy Bubi-állomást létesítsenek a Szervita téren és a Szent István téren.

A határozatban műemlékvédelmi és településkép-védelmi szempontokat emlegetnek, amivel kapcsolatban a közlekedési szakember megjegyzi: a teljes belvárost ellepő közterületi parkolástól bezzeg nem féltik a városképet, faltól falig autók állnak, még a járdán is.

A hatalmas tömeget megmozgató I Bike Budapest biciklis felvonulás szervezői Facebook-oldalukon azt írják, körülnéztek, hogy mi az, ami belefér a városképbe a belvárosi önkormányzatnak, és mi az, ami nem.

Ami oké:

  • Városrészt kettészelő “városi autópályák” szmoggal, száguldozással, szürke házfalakkal, keskeny járdákkal, döglődő kereskedelemmel, balesetveszéllyel
  • Járhatatlan járdák a rajta parkoló autóktól
  • Igénytelen reklámtáblák és molinók
  • Gusztustalan dzsuva a járdán, a szedett-vedett vendéglátós „teraszok” alatt
  • Csiricsáré cégérek és kirakatok
  • Bódék az Erzsébet tér zöldfelületén kitaposott fűvel, kiszáradt fával, megállítótáblákkal és útonálló szórólaposokkal
  • A Lánchíd és a Vár panorámájában gyönyörködéshez egy 3+1 sávos úton, fél méteres szegélyt megmászva lehet csak átjutni a Bazilika gyalogostengelyről

Ami nem oké:

  • Környezetbarát, nem szennyező, nem zajos, kis helyet foglaló, emberi tempójú, egészséges, rendezetten elhelyezett közlekedési módok terjedése
  • Budapest stratégiájában 2030-ra kitűzött 10%-os kerékpáros forgalmi célarány elérése

Az V. kerület önkormányzata a városkép védelmére hivatkozva nem engedi a BKK-nak, hogy a Szervita téren és a Szent…

Közzétette: I bike Budapest – 2018. július 3., kedd

(Illusztráció: MTVA bizományosi / Jászai Csaba)

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Ebben a percben fordultunk rá az őszre

Mátyás király országa ez

Kommentek

Beautiful night shot of Bratislava city, Slovakia
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.