Belföld
Budapest, 2018. február 13.
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) 2-es  metróvonalán közlekedõ egyik Alstom Metropol szerelvény az Örs vezér terei végállomásáról a Pillangó utcai megállója felé tart, csökkentett sebességgel (b). Ellenkezõ irányba tartó társa innen ugyancsak lassabban megy majd a végállomásig. Ezen a pályaszakaszon 2016. december 5-én enyhe koccanásos baleset történt, amely miatt a sebességkorlátozás ma is érvényben van.
MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba 
***************************
Kedves Felhasználó!
Ez a fotó nem a Duna Médiaszolgáltató Zrt./MTI által készített és kiadott fényképfelvétel, így harmadik személy által támasztott bárminemû – különösen szerzõi jogi, szomszédos jogi és személyiségi jogi – igényért a fotó készítõje közvetlenül maga áll helyt, az MTVA felelõssége e körben kizárt.

Kőbányának nem tetszik a rákoskeresztúri metró terve

Medvegy Gábor
Medvegy Gábor

újságíró. 2018. 06. 29. 07:44

Problémás lehet a nyomvonal.
Korábban a témában:

A fideszes vezetésű kőbányai önkormányzat nem támogatja a kettes metró rákoskeresztúri meghosszabbításának tervét – tudta meg a Népszava.

A fővárosi fejlesztési tervek szerint az Örs vezér téren kötnék össze a metrót a gödöllői hévvel. Ezzel összesen 320 ezer ember számára szűnne meg az átszállási kényszer a téren, kiváltanák a párhuzamosan közlekedő buszokat, és csökkenne a belvárosra nehezedő autóforgalom is.

A X. kerületi vezetés viszont egyebek mellett azt kifogásolja, hogy a tervezett nyomvonal fővárosi védettségű természeti területen haladna keresztül, és mintegy 20 hektárnyi erdő besorolású területet érintene a beruházás. A Pesti határút mellett futó felszíni vonalvezetés miatt kritikus zajterhelés is érné a környéket, amit egy kilométer hosszú, három méter magas zajvédő fallal lehetne orvosolni.

A XVII. kerület fideszes polgármestere, Riz Levente azt mondta, nem tudnak arról, hogy Kőbánya ne támogatná a beruházást, a Fővárosi Közgyűlésben a X. kerület vezetése támogatta a terveket, és többször egyeztettek is Kovács Róbert polgármesterrel.

Csakhogy a X. kerületben már rendkívüli bizottsági ülés is volt ez ügyben, ahol azt is kifogásolták, hogy a sínek egyes területeket teljesen elvágnak a kerülettől, és a metró vízbázis-védelmi területen is keresztülmenne, a beruházás miatt szükségessé váló új településrendezési tervek pedig jelentős többletköltséget emésztenének fel.

Tóth Balázs, az LMP X. kerületi politikusa azt mondta, nem az a baj, hogy Rákosmente fejleszteni akar, hanem az, hogy ez károsítaná a környezetet. Szerinte ahelyett, hogy kettévágnak egy természetvédelmi területet, inkább a körvasútsornál kellene elvinni a metrót.

A nyomvonalról van még idő megegyezni, mert a projekt első része, a metró Cinkotáig való meghosszabbítása csak a következő uniós költségvetési ciklusban, 2025-ig várható. A rákoskeresztúri szárnyvonal 2028 végéig készülhet el, ha megvannak a szükséges források. (Fotó: MTVA bizományosi / Jászai Csaba)

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

Demonstrtors gather outside the Parliament to protest against Brexit, waving EU and Union flags and a placard reading 'Brexit Is It Worth It?', London on September 12, 2018. Conservatives MPs opposed to Mrs May's Brexit Plan have met to discuss how and when they could force her to stand down as Prime Minister. (Photo by Alberto Pezzali/NurPhoto)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.