Belföld

2,5 milliárd nem volt elég Lázár tram-trainjének karbantartó csarnokára

Kilőttek a költségek, de tovább duzzadhat a költségkeret. Ha az EU ne fogadja el a megtérülésre vonatkozó adatokat, bukhatjuk a beleölt tízmilliárdokat.

Idén áprilisban, számos megtorpanás után elkezdődött a Hódmezővásárhelyet Szegeddel összekötő villamosvonat-vonal építése, amiért Lázár János még a Miniszterelnökség fejeként körömszakadtáig ragaszkodott. Azonban a költséges beruházás rázós részének tűnik a karbantartó csarnok megépítése, amire egyelőre nem elég a pénz.

Tram-Train villamosvonat Hódmezővásárhelyen

Épül a Tram-Train villamosvonat Hódmezővásárhelyen. A városban 5 megállóhely fog épülni, amit a videó szemléltet is. Jó nézelődést!

Közzétette: Lázár János hivatalos oldala – 2018. május 21.

Az Európai Unió Hivatalos Lapjában megjelent közlemény szerint eredménytelenül zárult az a közbeszerzés, amit a Szeged Rendező pályaudvaron a tram-train járművek javításának helyszínéül szolgáló, 2876 négyzetméteres, két javítóvágányos csarnok tervezési és kivitelezési munkáira írtak ki.

Az egyetlen pályázó az EB Hungary Invest Ingatlanfejlesztő és Építőipari Kft. 3 milliárd 512 millió forintért vállalta volna a munkát (az összegbe a csarnok maximum 180 napos tesztüzemének fenntartása is beletartozna). A cég pályázatát nem bírálták el, mivel a megajánlott összeg lényegesen több volt, mint a rendelkezésre álló, 2,5 milliárdos forrás.

Lázár drága vesszőparipája

Tavaly áprilisban derült ki, hogy a 30 kilométeres távot 45 perc alatt megtevő tram-train ára brutálisan elszállt: a nyolc villamosvonatot összesen 16 milliárd forintért szállítja a Stadler Rail Valencia, s ez 6 milliárd forinttal több, mint amennyit a kormány a járművekre szánt.

Lefektetetett új vágány Hódmezõvásárhelyi Népkert vasútállomáson az épülõ Szeged és Hódmezõvásárhely közötti vasútvillamos (tram-train) vonalon. A két település között naponta ingázó 6-8 ezer embert kiszolgáló közlekedésfejlesztési beruházás költsége 73-75 milliárd forint, amelybõl mintegy 22 milliárd forintot uniós, 50 milliárdot hazai forrás fedez.
Fotó: Máthé Zoltán / MTI

Ehhez jött a hiányzó vonalszakasz kiépítésére belőtt 13 milliárd forintos költség, ami az Index tavalyi cikke szerint már a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumban is fejtörést okozott, mivel felmerült, hogy az uniós projekt megtérülése az összes trükkel együtt sem állhat meg ilyen magas árakon. Ha pedig ez bekövetkezik, akkor elbukjuk a brüsszeli támogatást, az összes költséget a magyar adófizetők pénzéből fedezik.

Kiemelt kép:  Rosta Tibor / MTI

Ajánlott videó

Olvasói sztorik