11 milliárdos tiszta haszonért ontotta a kormánypropagandát a három kiválasztott haveri PR-cég

Balásy Gyula és Kuna Tibor érdekeltségei a fő nyertesek.
Kapcsolódó cikkek

Soha nem látott mértékben költött az Orbán-kormány kommunikációra 2017-ben: 66,52 milliárd forintból juttatták el a propagandát a választókhoz. Ráadásul a hihetetlen összeg 99,93 százaléka három, az állami médiaköltések állandó favoritjának számító körhöz került:

A kiválasztottak ennek megfelelően – miként a 444.hu is megírta – rengeteget kerestek a múlt évben.

Balásy Gyula: 28,9 milliárd bevétel, 2,3 milliárd osztalék

Balásy Gyula már a 2005-ös plakátkampányban is bedolgozott a Fidesznek, a szakmai források által visszahúzódó, pontos, a Fidesz üzeneteivel mélyen egyetértő szakemberként jellemzett vállalkozó azonban a menekültellenes gyűlöletkampányával lett igazán ismert. A közbeszerzésekkel szépen ellátott kommunikációs és PR-birodalma már 2016-ban is rendkívüli nyereséget termelt, akkor 100 milliós osztalékot vehetett ki cégeiből. Balásy Gyula jelenleg is két vállalkozásával vesz részt az állami projektekben: a kommunikációval foglalkozó Lounge Design Kft.-vel és a médiafoglalásokért felelős New Land Media Kft.-vel. Vállalkozásai tavaly az állami médiaköltések csaknem felét kapták meg 44,97 milliárd forint értékben, eredményeik a várakozásoknak megfelelően minden korábbi évüket jelentősen felülmúlják:

Fotó: NewLandMedia

Kuna Tibor: 3,4 milliárd nyereség, 565 milliós osztalék

A 83. leggazdagabb magyar

12,5 milliárd forintos becsült vagyonával a 83. helyre került a napi.hu a 100 leggazdagabb magyart bemutató listáján Kuna Tibor. A lap számításai szerint egy év alatt 7,9 milliárd forinttal gyarapodott az üzletember vagyona. Kuna Tibor az Ifjúsági és Sportminisztériumban dolgozott 1999 és 2003 között, majd a Fidesz-frakciónál kapott kabinettitkári posztot.

Bár Kuna Tibor esetében elsősorban Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszterrel ápolt barátságát szokták emlegetni, az üzletember Seszták Miklós egykori fejlesztési miniszterrel és Rogán Antallal is jó kapcsolatot ápol. Cégei pedig a közpénzekkel ápolnak közeli kapcsolatot: tavaly a Young and Partners Kft. és a Trinity International Communications Kft. négy szerződéssel közel 18 milliárdnyi állami megrendelést húzott be.

Kuna Tibor, a Young and Partners Kft. ügyvezető igazgatója a Csapra fel! kampány eredményhirdetésén Budapesten, az Akvárium Klubban
Fotó: Soós Lajos / MTI

Így hatott ez a nyereségre:

Csetényi Csaba: 1,1 milliárdos nyereség

„Álmomban sem gondoltam volna, hogy a lakcímkártyám híresebb lesz, mint én” – ezzel kommentálta tavaly a 24.hu-nak Csetényi Csaba kommunikációs guru, hogy közbeszerzési sikerei kapcsán gyakorlatilag minden alkalommal megemlítik, hogy Rogán Antal miniszter szomszédja. Pedig a sajtó nem véletlenül pedzegeti a pasa-parki ismeretséget: az állami kommunikációs költéseket a Rogán Antal által irányított Miniszterelnöki Kabinetiroda alá tartozó Nemzeti Kommunikációs Hivatal bonyolította.

Csetényi vállalkozásai — a Network 360 Reklámügynökség Kft. és az Affiliate Network Kft. — tavaly mondhatni kiestek az NKH kosarából, a rekordnagyságú reklámköltésből csak egy 3,61 milliárdos szeletet kaptak. A Lázár János-féle Miniszterelnökségnél azonban felragyogott szerencsecsillaguk: novemberben egy két részből álló, összesen 6,5 milliárdos gigatendert vittek el. A két cég összesen 1,1 milliárdos nyereséget hozott össze, 300 millió forinttal többet, mint 2016-ban.

Fotó: Neményi Márton / 24.hu

Eredményeik:

2016-ban a Magyar Nemzet szellőztette meg, hogy elszámolási viták állhatnak látszólagos Csetényi területvesztése mögött, azonban később ezt az üzletemben kategorikusan cáfolta.