Belföld

Százmilliós osztalékot vesz fel a kormány új, gyűlöletkampányos kedvence

A 2016-os céges beszámolók alapján szerencsés évet zártak Balásy Gyula vállalkozásai. A kommunikációs bizniszben utazó Balásy neve talán nem cseng még annyira ismerősen, mint a hasonló pályán mozgó Csetényi Csabáé vagy Kuna Tiboré, de az eddigi tendencia alapján ez változni fog.

Balásy a korábbi favorit, Csetényi Csaba kegyvesztésével a kommunikációra szánt közpénzek elosztásának nagy nyertese lett. Vállalkozásai az idén óriási állami tendereket visznek el: míg korábban a Csetényi-féle HG 360 Reklámügynökség, illetve a Network 360 Reklámügynökség Kft.–Affiliate Network Kft. konzorcium számított a legjelentősebb beszállítónak, addig 2017-re a fajsúlyos megrendelések Balásy Gyula érdekeltségénél, a közelmúltig ismeretlen New Land Media Kft.-nél landoltak. A Miniszterelnöki Kabinetiroda idén januárban 1,94 milliárd, majd februárban  7,88 milliárd forint értékben szerződött a céggel Az állampolgárok életét kiemelten érintő kormányzati döntésekkel kapcsolatos feladatok ellátására. Tehát a kormányzati kampányokat és a nemzeti konzultációval összefüggő kommunikációs feladatokat már Balásy cége végzi, míg tavaly a Tudta? és az Üzenjük Brüsszelnek kampányokon még Csetényi-cégek keresték magukat degeszre.

A Magyar Nemzet értesülése szerint már tavaly arról suttogtak szakmai berkekben, hogy a Rogán Antal pasa-parki szomszédjaként emlegetett Csetényit lecserélik. A bizalomvesztés okaként elszámolási vitát emlegettek, aminek hullámai a miniszterelnökig is elértek: állítólag maga Orbán Viktor kezdeményezett átvilágítást a problémás kifizetések miatt.

A csereember Balásy Gyula cégei azért már tavaly is kaptak kisebb szeleteket a kommunikációs pénzek tortájából, azonban felemelkedését jól jellemzi, hogy a 2013 júniusában alapított New Land Mediának 2015-ig összesen nem volt annyi bevétele, mint az a nettó 450 millió forint értékű megbízás, amit idén a Magyar Nemzeti Banktól zsákoltak be.

Másik cége, a Lounge Design tavaly 400 millió forintos keretösszegű megbízást nyert el egyedüli ajánlattevőként a Közép- és Kelet-európai Történelem és Társadalom Kutatásáért Közalapítványtól az 1956-os emlékév kommunikációjához kapcsolódóan,

legnagyobb visszhangot keltő megbízásuk azonban a menekültellenes plakátok megálmodása volt.

A sokak által gyűlöletkampányként aposztrofált akció médiavásárlásait egy Csetényi-vállalkozás bonyolította, a menekülteket rossz színben feltüntető plakátok mögött azonban a Lounge Design állt. Az ő munkájuk volt a Magyarország jobban teljesít plakátkampány is, aminek szlogenjét később a kormány odaadta a Fidesznek, hogy a párt használhassa a választási kampányban.

100 milliós osztalék

Az idei év az eddigi közbeszerzési sikerek fényében kiugró lesz, de a tavalyi sem volt rossz Balásy számára. A 2016-os évre vonatkozó céges beszámolók alapján a New Land Media Kft. éves nettó árbevétele 1 milliárd 503 millió forint volt, anyagjellegű ráfordításként 1 milliárd 393 millió forintot számoltak el (gyaníthatóan médiavásárlásokról van szó), a személyi ráfordítások pedig 52 millió forintot vittek el. A mindössze három embert foglalkoztató cég 46 millió forintos nyereséggel számolhatott. Osztalékot nem fizettek.

A Balásy-birodalom kreatív pillére, a nyolc embert foglalkoztató Lounge Design 2016-ban 783 millió forintos értékesítésből származó nettó bevételt ért el, egyéb forrásokból 15 millió forint folyt be. Anyagjellegű költségként 624 millió forintot, személyi kiadásként 16 millió forintot tüntettek fel. Adózott eredményük 115 millió forintra jött ki, ebből 100 millió forint osztalékot fizetnek, amelyet idén bérszámfejtenek. Balásy Gyulának, mivel ő a 100 százalékos tulajdonos.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik