A hazai lakosság közel harmada szokott részt venni majálison, és míg a fiatalok a szórakoztató programok miatt, addig a múlt emlékeit idézően a szenior korosztályt a sör és virsli csalogatja – derült ki a Kutatópont Kft. márciusban végzett 2000 fős kutatásából, amelyet kedden hoztak nyilvánosságra.
A magyar lakosság 86 százaléka „május 1.” hallatán a munka ünnepére asszociál, míg további 4 százaléknak a majális és a felvonulás emlékképe rajzolódik ki. A 18 évnél idősebb lakosság 32 százaléka elmegy majálisozni, 68 százalék azonban a vurstli helyett más programot. A legmagasabb arányban a 30–39 éves korosztályt vonzzák a május 1-jei programok, ennek a korcsoportnak a 48 százaléka aktív résztvevő.
A sör és a virsli napjainkban jobbára az idősebb korosztályt szólítja meg, a teljes lakosság inkább élményre vágynak, koncertek, előadások és kirakodóvásár formájában.
Míg a teljes felnőtt korú lakosságnak mindössze a 18 százalékát ösztönzi a majálison való részvételre a sör és a virsli, addig az idősebb, 60 év felettiek körében ezen arány jelentősen magasabb, 31 százalék ragaszkodik a régi hagyományokhoz. Ezzel szemben a szépkorúaknál a szórakoztató programok kerülnek háttérbe.
Az utazási kedvet tekintve nem talált túl nagy aktivitást a Kutatópont, ugyanis a lakosság mindössze 9 százaléka tervez kisebb-nagyobb utazást a hosszú hétvégére, az utazási kedv a 30-50 év közöttiek körében magasabb az átlagnál.
Kiemelt kép: MTI/Illyés Tibor