Belföld
Budapest, 2017. december 22.
Orbán Viktor miniszterelnök a Kossuth Rádió stúdiójában, ahol interjút ad a 180 perc címû mûsorban 2017. december 22-én.
MTI Fotó: Máthé Zoltán

Közmédiások: Kézi vezérléssel, másolással működik a magyar kormánypropaganda

24.hu
24.hu

2018. 02. 24. 11:11

Az Al Jazeera ma reggel a magyar médiáról riportozott.
Korábban a témában:

A Mérce blog szúrta ki, hogy az Al Jazeera angol adása szombat reggel riportot közölt a magyar média helyzetéről.

A csatorna anonim körülmények között megszólaltatta a közmédia két munkatársát, s megtudta tőlük, hogy kézi vezérléssel és másolással működik a kormánypropaganda.

Az egyik nyilatkozó – az állítása szerint véletlenül – megkapott egy a feletteseinek szóló levelet, melyben a Miniszterelnökség azt kéri, minél többször hangozzon el Soros György neve az adásokban, minden Soros Györgyről szóló hírt olvassanak be, és lehetőség szerint illesszék a hírbe a „migráns” és a „balliberális” szavakat is.

A riport úgy kalkulál, hogy a magyar média több mint 60 százaléka már fideszeseseké, konkrétan Orbán Viktor 14 szövetségese közösen 20 tévécsatornát, 11 rádiócsatornát, és közel 500 újságot birtokol.

Amúgy maga Orbán Viktor is arról beszélt múlt vasárnapi évértékelőjében, hogy „nemzeti tulajdonba került a média zöme, több mint fele”.

A riport egyik megszólalója szerint a kormányról rossz nem írható, a politikailag érzékeny ügyekről központi utasítások mentén kell beszámolni, állítólag gyakori mondat az „ezt nem rakhatjuk be a hírekbe, mert Orbán Viktor ellen szól”.

Az adásban bemutatták a felvételt, melyen Kovács Zoltán kormányszóvivő kivezettetéssel fenyegeti az Al Jazeerának riportozó Daniel Nolant.

Kiemelt kép: MTI/Máthé Zoltán

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.