Nyomatékosan próbálta meggyőzni a Nemzetgazdasági Minisztérium a BKV vezérigazgatóját, hogy minél hamarabb vegye át a Modulo csuklós buszokat, írja a Népszava. Pedig a Matolcsy György unokatestvérének érdekeltségébe tartozó cég által gyártott járműveknek még típusengedélye sincs.
A BKV továbbra is állítja, hogy több dokumentumot sokadik felszólításra sem kaptak meg a kivitelezőtől. Azt nem tudni, hogy az Ikarus Egyedi Autóbusz Gyártó Kft. (IEAG) miért nem adja ki a mellékleteket, ahogy azt sem, hogy az IEAG mikor gyártja le a 180 buszt. Eredetileg 2017 augusztusában kellett volna átadniuk, ezt a határidőt azonban a lejárta előtt hozott kormányrendelettel kitolták 2018. áprilisára.
A lap szerint viszont ekkora sem készülnek el a buszok, így már egy vészforgatókönyv is készül. A Népszava azt írja, a BKV folyamatosan tájékozódik a nemzetközi buszpiacon: ha a magyar üzem végleg alkalmatlannak bizonyul a megrendelés teljesítésére, akkor gyorsan lépnie kell a közlekedési cégnek, mert ősszel megkezdődök a 3-as metró felújításának második szakasza is, és akkor valóban komoly fennakadások lehetnek a főváros közlekedésében.
Frissítés:
A Nemzetgazdasági Minisztérium cikkünk megjelenése után levelet küldött lapunknak, melyben azt írják:
Alaptalan és valótlan az állítás, miszerint a Nemzetgazdasági Minisztérium nyomásgyakorlást vagy „meggyőzést” alkalmazott a BKV-val szemben a Modulo M168D autóbuszok átvételével kapcsolatban. A valóság ezzel szemben az, hogy a buszok átvétele a szerződésben meghatározottaknak megfelelően zajlik. A január 19-én bemutatott Modulo M168D csuklós buszok típusengedélye már tavaly rendelkezésre állt, a többi autóbuszt a következő hónapokban szállítják le.
Emellett tájékoztatjuk, hogy Lepsényi István gazdaságfejlesztésért és -szabályozásért felelős államtitkár és a Volánbusz esetében semmilyen összeférhetetlenség nem áll fenn.
A magyar buszgyártás fejlesztésének kiemelt gazdasági jelentősége van, ezért sajnálatosnak tartjuk, hogy alaptalan, politikai indíttatású támadásokkal próbálják ezt gátolni.