Belföld

Nem fűlik a foga a fővárosnak a rakparti villamoshoz

Pedig nagyon szükség lesz rá, ha kiépül a Kopaszi környéke.

Régen lehetett végighallgatni annyira optimista Budapestinfót, mint amit Tarlós István főpolgármester tartott hétfőn. Ezen elmondta, parádésan halad a 3-as metró felújítása, és előrehaladott állapotban van a gödöllői HÉV és a 2-es metró összekötésének terve is. Egyvalamiről azonban nem ejtett szót a Magyar Közlekedési Klub szerint:

mi lesz a Kopaszi-gátra tervezett új városrész, a BudaPart tömegközlekedésével.

Már gőzerővel épülnek az első házak, sok ezer ember fog ott élni és dolgozni, ezért nem mindegy, hogy ők az 1-es villamosra és a budafoki-tétényi 33-as buszcsaládra szorulnak-e majd (vagy autóznak, bedugítva az amúgy is zsúfolt környéket). Erre lehetne megoldás a rakparti villamos továbbhúzása a Műegyetem rakparton és a Pázmány Péter sétányon.

Tarlós szerint azonban nem a főváros beruházása ez a villamos, tárgyalnak ugyanakkor a forrásokról a kormánnyal. Arról egyelőre semmit sem tudni, mikor történhet az első kapavágás. Ráadásul az se feltétlen lenne elég a terület közlekedésének, ha az északi csücskébe teszik a villamos végállomását.

Egy erőteljesen megszűrt összefoglaló a mai Budapestinfóról. Sajnos egy lényeges kérdés-válasz kimaradt, nevezetesen a M…

Közzétette: Magyar Közlekedési Klub – 2018. január 29.

(Kiemelt kép: Facebook/ BudaPart – Kopaszi gát)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik