Belföld

Marad a lassabb tempó a 2-es metró felszíni szakaszán

A BKV egyelőre nem oldja fel a sebességkorlátozást a 2-es metró Pillangó utca és Örs vezér tere közötti szakaszán. A közlekedési társaság azok után közölte ezt az MTI megkeresésére, hogy a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Közlekedésbiztonsági Szervezete (KBSZ) a múlt héten nyilvánosságra hozta a tavaly novemberben, két szerelvény összeütközésével kapcsolatos záró biztonsági jelentését.

A KBSZ a jelentésben ajánlásokat fogalmazott meg. Azt javasolták a BKV-nak, hogy a szerelvény gyártójával közösen dolgozzon ki olyan műszaki megoldást, amely szélsőséges időjárási körülmények között is biztosítja a szerelvény kerekei és a sínszálak közötti tapadást; dolgozza ki továbbá a csúszós pályaszakaszon történő közlekedés szabályait és dolgozzon ki eljárásrendet a járművezetők kézi vezetési rutinjának javítására és szinten tartására.

A BKV az MTI-nek azt írta, a társaság már a zárójelentés kiadása előtt megkezdte az ajánlások végrehajtását. Jelenleg megoldásokat keresnek a tapadási viszonyok javítására, ennek keretében januárban megkezdik a sínfűtés telepítését. Emellett a BKV eljárási rendet dolgozott ki és léptetett érvénybe a kedvezőtlen időjárási-, vagy egyéb körülmények következtében kialakult kerékmegcsúszás vagy kerékfelpörgés esetére, és a járművezetők kézi vezetési képességeinek fenntartására.

Közölték továbbá, hogy a BKV csak akkor változtatja meg a sebességkorlátozás mértékét, ha elvégezték a módosításokat.

A tavaly december eleji kedvezőtlen időjárás miatt a 2-es metró felszíni szakaszán a sínszálak rendkívül csúszóssá váltak, a szerelvények nem rendelkeznek a tapadást javító berendezésekkel, csúszásvédelmi berendezéseik pedig már nem voltak képesek kompenzálni az ilyen mértékű tapadáscsökkenést, ezért egy vonat kerekei megcsúsztak. Ennek következtében két szerelvény összeütközött. A balesetben ketten súlyosan, tizennégyen pedig könnyebben megsérültek, a két metró jelentősen megrongálódott.

Trutymóvá préselt falevelek okozták a Pillangó utcai metrókarambolt
A Közlekedésbiztonsági Szervezet jelentése szerint a metróvezetőket is képezni kell, új szabályok is kellenek.

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.