Belföld
Budapest, 2016. december 5.
Mentőautók a 2-es metró a Pillangó utcai megállójánál, ahol összeütközött két szerelvény 2016. december 5-én. A balesetben tízen megsérültek.
MTI Fotó: Mihádák Zoltán

Trutymóvá préselt falevelek okozták a Pillangó utcai metrókarambolt

Molnár Zoltán
Molnár Zoltán

újságíró. 2017. 12. 20. 16:42

A Közlekedésbiztonsági Szervezet jelentése szerint a metróvezetőket is képezni kell, új szabályok is kellenek.
Korábban a témában:

Végre kiderült, mi okozta a tavaly decemberi Pillangó utcai metróbalesetet, ugyanis a Zoom megszerezte a Közlekedésbiztonsági Szervezet jelentését. Nagy megfejtést senki se várjon, a sínre tapadt faleveket és a kedvezőtlen időjárást jelölik meg baleseti okként.

Budapest, 2016. december 5.
Metrószerelvények, amelyek összeütköztek a Pillangó utcánál 2016. december 5-én. A balesetben tízen megsérültek.
MTI Fotó: Mihádák Zoltán
Nyolc hónapja nem tudják, ki a felelős a Pillangó utcai metróbalesetért
"Vasúti közlekedés tömegszerencsétlenséget eredményező gondatlan veszélyeztetésének vétsége miatt" a BRFK nyomoz.

A Zoom hozzáteszi, a rendőrség egy éve nyomoz a két sérültet és jelentős anyagi kárt okozó baleset miatt, amiben két szerelvény ütközött. Azt tudni lehetett, hogy a hátsó vonat megfelelő sebességgel és műszaki állapotban haladt, a síkos pályán pedig nem tudott megállni.

A jelentés egyik fő megállapítása, hogy a vonat csúszásvédelmi rendszerei nem tudták megszüntetni a csúszást. De probléma volt az is, hogy az üzemeltető a csúszás miatti túlfutások után nem hozott kellően hatékony megelőző intézkedéseket.

A szerelvény végül álló kerekekkel csúszott a másikba, miután majdnem 58 kilométer/órás sebességről lassítani, majd fékezni kezdett. Az ütközés 18-20 km/óra sebességgel történhetett. A baleset előtti napokban amúgy négy vonat is túlfutott, nem tudott megállni időben.

A jelentés szerint a falevelek a vágányra estek, a kocsik ezt szétpréselték, így olajos, sikamlós réteg keletkezett a sínen.

A BKV ezért utasította dolgozóit, hogy szedjék fel a leveleket, szórják fel homokkal és csiszolják fel a síneket, hogy legyen tapadás. Probléma volt, hogy a csúszásvédelmi berendezés az összes kerék állóra fékezését úgy értelmezte, hogy a szerelvény már áll.

Három fő megoldandó problémát találtak a jelentés készítői: folyamatos sebességkorlátozást kellett volna bevezetni a síkos szakaszon, kellenének előírások a metró szabályrendszerébe ilyen rendkívüli helyzetekre és a járművezetőknek kéne rutin kézi vezérlésre.

(Kiemelt kép: MTI / Mihádák Zoltán)

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

ILLUSTRATION - A young man holds a smartphone displaying an erotic photo of a young woman in Hanover, Germany, 31 October 2013. Many headmasters from Cloppenburg have warned parents against the new trend of 'sexting', an act of sending sexually suggestive photographs between mobile phones or upload them to social networks. Photo: JULIAN STRATENSCHULTE
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.