Belföld
Budapest, 2016. december 5.
Mentőautók a 2-es metró a Pillangó utcai megállójánál, ahol összeütközött két szerelvény 2016. december 5-én. A balesetben tízen megsérültek.
MTI Fotó: Mihádák Zoltán

Trutymóvá préselt falevelek okozták a Pillangó utcai metrókarambolt

Molnár Zoltán
Molnár Zoltán

újságíró. 2017. 12. 20. 16:42

A Közlekedésbiztonsági Szervezet jelentése szerint a metróvezetőket is képezni kell, új szabályok is kellenek.
Korábban a témában:

Végre kiderült, mi okozta a tavaly decemberi Pillangó utcai metróbalesetet, ugyanis a Zoom megszerezte a Közlekedésbiztonsági Szervezet jelentését. Nagy megfejtést senki se várjon, a sínre tapadt faleveket és a kedvezőtlen időjárást jelölik meg baleseti okként.

Budapest, 2016. december 5.
Metrószerelvények, amelyek összeütköztek a Pillangó utcánál 2016. december 5-én. A balesetben tízen megsérültek.
MTI Fotó: Mihádák Zoltán
Nyolc hónapja nem tudják, ki a felelős a Pillangó utcai metróbalesetért
"Vasúti közlekedés tömegszerencsétlenséget eredményező gondatlan veszélyeztetésének vétsége miatt" a BRFK nyomoz.

A Zoom hozzáteszi, a rendőrség egy éve nyomoz a két sérültet és jelentős anyagi kárt okozó baleset miatt, amiben két szerelvény ütközött. Azt tudni lehetett, hogy a hátsó vonat megfelelő sebességgel és műszaki állapotban haladt, a síkos pályán pedig nem tudott megállni.

A jelentés egyik fő megállapítása, hogy a vonat csúszásvédelmi rendszerei nem tudták megszüntetni a csúszást. De probléma volt az is, hogy az üzemeltető a csúszás miatti túlfutások után nem hozott kellően hatékony megelőző intézkedéseket.

A szerelvény végül álló kerekekkel csúszott a másikba, miután majdnem 58 kilométer/órás sebességről lassítani, majd fékezni kezdett. Az ütközés 18-20 km/óra sebességgel történhetett. A baleset előtti napokban amúgy négy vonat is túlfutott, nem tudott megállni időben.

A jelentés szerint a falevelek a vágányra estek, a kocsik ezt szétpréselték, így olajos, sikamlós réteg keletkezett a sínen.

A BKV ezért utasította dolgozóit, hogy szedjék fel a leveleket, szórják fel homokkal és csiszolják fel a síneket, hogy legyen tapadás. Probléma volt, hogy a csúszásvédelmi berendezés az összes kerék állóra fékezését úgy értelmezte, hogy a szerelvény már áll.

Három fő megoldandó problémát találtak a jelentés készítői: folyamatos sebességkorlátozást kellett volna bevezetni a síkos szakaszon, kellenének előírások a metró szabályrendszerébe ilyen rendkívüli helyzetekre és a járművezetőknek kéne rutin kézi vezérlésre.

(Kiemelt kép: MTI / Mihádák Zoltán)

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.