Belföld
Fotó:24.hu/Karancsi Rudolf

Még tervek sem készültek a 3-as metró akadálymentesítésére

Kálmán Attila
Kálmán Attila

újságíró. 2017. 11. 06. 15:40

Korábban a témában:

Munkacsoportot létrehozását javasolta a Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetsége (MEOSZ) a  kormány, a főváros, a BKV, az érintett kerületek bevonásával. A MEOSZ közleménye szerint a munkacsoport részletesen megvizsgálná milyen műszaki feltételek, költségek mellett lehet akadálymentesíteni az összes állomást.

A munkacsoportról szóló egyeztetésen részt vett Radnay Tibor, a BKV Zrt. metrófelújításért felelős projektigazgatója, Papp László, Terézváros alpolgármestere, Vinczek György, Kispest alpolgármestere, képviseltette magát a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Parlamenti Államtitkársága, a XIII. kerületi önkormányzat, az Alapvető Jogok Biztosának Hivatala, az Egyenlő Bánásmód Hatóság, a BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatósága. Jelezte részvételi szándékát dr. Szeneczey Balázs, Budapest városfejlesztésért felelős főpolgármester-helyettese.

A MEOSZ elfogadhatatlannak tartja a részleges akadálymentesítést, mert ezzel a mozgássérült, idős, babakocsis utasok újabb évtizedekre szorulnak ki a 3-as metróból. Az ügy túlmutat a fővároson, országos jelentőségű, hisz a mozgássérült emberek sok szolgáltatást csak itt tudnak igénybe venni.

A tervezési dokumentáció is bizonyítja: nem készültek részletes tervek a teljes vonal akadálymentesítésére, így a költségeket is csak becsülni lehet, ami elfogadhatatlan. A kimaradó állomásoknál egyenként meg kell vizsgálni, milyen műszaki feltételekkel lehet megoldani az akadálymentesítést, és meg kell határozni a pontos költségeket.

Erre a MEOSZ egy munkacsoport felállítását javasolja, amelyhez a legmagasabb szintű kormányzati és fővárosi támogatást fogja kérni

– mondta Kovács Ágnes, a MEOSZ elnöke. Stratégiát, ütemtervet kell készíteni a teljes vonal akadálymentesítésére, a kormánynak pedig biztosítania kell a szükséges forrásokat. A rekonstrukció három szakaszból áll, a hiányzó összeget is három tételben kellene biztosítani. Becslések szerint átlagosan, évente 6,7 milliárd forintról lehet szó, ami nem terheli meg a magyar költségvetést. Hazánk több jogszabályban is elkötelezte magát az egyenlő esélyű hozzáférés mellett, ennek megvalósításában pedig a kormánynak felelőssége van, amelyet nem háríthat át a fővárosra, hangsúlyozta az elnök az MTI szerint.

Radnay Tibor, a BKV Zrt. metrófelújításért felelős projektigazgatója elmondta: elkötelezettek a teljes körű akadálymentesítés mellett, de a metró felújítására jelenleg rendelkezésre álló összeg ennek költségeit nem fedezi. Az igazgató megerősítette: a teljes vonal akadálymentesítésére eddig csak koncepciótervek készültek, így a költségeket valóban csak becsülni lehet. Hozzátette: a BKV nyitott az együttműködésre, támogatja a munkacsoport felállítását, a részletes tervek elkészítését, de többletforrást nem tud biztosítani. Az ügy támogatásáról biztosította a MEOSZ-t a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Parlamenti Államtitkárságának képviselője is. A résztvevők egyetértettek a metró teljes körű akadálymentesítésével és támogatták a munkacsoport felállítását.

Kiemelt kép. Karancsi Rudolf/24.hu

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Szerdán lefagy az ország harmada

Kommentek

Demonstrtors gather outside the Parliament to protest against Brexit, waving EU and Union flags and a placard reading 'Brexit Is It Worth It?', London on September 12, 2018. Conservatives MPs opposed to Mrs May's Brexit Plan have met to discuss how and when they could force her to stand down as Prime Minister. (Photo by Alberto Pezzali/NurPhoto)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.