Belföld

Kerékpársáv lesz a Bartók Béla úton

Szerdán már el is kezdődtek a munkálatok.

Úgy tűnik, hogy a főváros figyelembe vette a biciklisek kéréseit és kerékpársávot festenek fel Budapesten, a Bartók Béla úton – tudta meg a 24.hu. Munkatársunk helyszíni fotóiból látszik, hogy a munkálatokat már el is kezdték és a tervek szerint október 6-ra befejezik.

Fotó: 24.hu/Fülöp Dániel Mátyás

Tavaly júliusban a kerékpárosok már tartottak egy demonstrációt a Gárdonyi téren, ugyanis akkor már hiába volt készen évek óta egy terv a Bartók Béla úti kerékpársávról, a főváros figyelmen kívül hagyta. Pedig éppen akkor zajlott az útszakasz felújítása is, így jó alkalom lett volna egy plusz sáv kialakítására. Ráadásul nem is lehet azt mondani, hogy nem használnák ki, hiszen a mérések szerint a Szent Gellért tér és Kelenföld között közel annyian bicikliznek, mint a kerékpáros sávval rendelkező Bajcsy-Zsilinszky úton.

A Budapesti Közút szerda délutáni közleményében azt írta, hogy a Bartók Béla úton a Ménesi út és a Szent Gellért tér között mindkét irányban kerékpársávot jelölnek ki.

A kerékpársáv kialakításához kapcsolódóan a Szent Gellért tér felé vezető irányban a Móricz Zsigmond körtértől a Lágymányosi utcáig a két forgalmi sáv közül a jobb oldali a Lágymányosi utcai kereszteződés előtt olyan jobbra kanyarodó sávvá alakul, melyből egyenesen csak a kereszteződés után kezdődő kerékpársávra továbbhaladó kerékpáros haladhat.

Ezen kívül megváltozik a forgalmi rend a Kosztolányi Dezső tér felé vezető oldalon a Móricz Zsigmond körtéren, ahol a Ménesi út irányából a jobb oldali forgalmi sáv a Villányi út felé vezet. Ebből a sávból lesz elérhető rövid közös autóbusz- és kerékpársávon keresztül a Móricz Zsigmond körtéri autóbuszmegálló. A módosítást követően a belső sávból sávváltás nélkül lehet a Kosztolányi Dezső tér felé továbbhaladni. A módosítás után a belső sávból sávváltás nélkül lehet a Kosztolányi Dezső tér felé továbbhaladni.

Megkerestük a Magyar Kerékpárosklubot is. Szerintük az tévhit, hogy az autósok elől vették volna el a biciklisek a sávot. A tavalyi, fonódó villamosok miatti átépítés (megállók kiszélesítése) kellett volna megépíteni a korzót és a bringasávot. – ezt a tervet akkor elvetették, majd fákat akartak kivágni azért, hogy maradhasson a 2×2 sáv a megállók között.

A kerékpársáv hiánya mellett is sokan bringáztak vagy parkoltak a külső sávban – valószínűleg emiatt és hogy ne a járdán tekerjenek a kerékpárosok, mégis úgy döntöttek most, hogy felfestenek egy kerékpársávot. Érdekesség: a Kiskörúton, ahol van kerékpársáv, a bringások egy százaléka megy a járdán, ez a Bartókon eddig 12 volt

– mondta Halász Áron szóvivő, majd hozzátette: úgy gondolják, ez is egy  eredmény, hiszen a félig üres pohárból félig teli lett.

Bár szimbolikus dolog, de örülünk, hogy nem vágnak vissza a bringázásból.