Belföld
Hatvan, 2010. március 22.
A Fidesz választási óriásplakátja és a Hungária Cirkusz hirdetése Hatvanban.
MTI Fotó: H. Szabó Sándor

Megunták a bohóckodást Orbán 2010-es plakátjaival

Farkas György
Farkas György

újságíró. 2017. 09. 28. 13:30

A Jobbik bizottsággal vizsgáltatná ki a Fidesz kampánykiadásait. Mellé állt szinte a teljes ellenzék.

A Jobbik korábban jelezte, hogy megítélése szerint büntetőjogi kategóriába tartozik, ami a Fidesz 2010-es kampányköltései körül történt. Parlamenti vizsgálóbizottság felállítását kezdeményezte. Az ellenzéki politikusok (MSZP, LMP, Együtt, Párbeszéd) által is támogatott határozati javaslat szerint a bizottság a Fidesz 2010 és 2017 közötti kampányai, a MAHIR Cityposter 2010-es és 2014-es szerződései mellett azt is vizsgálná, hogy a 2010-es kampányban

a Fidesz mekkora kárt okozott a magyar adófizetőknek?

Mint korábban a 24.hu megírta, a párt ráfordítása harmadát jelentette az Állami Számvevőszéknek a 2010-es kültéri reklámjairól, mint amekkora összeg a Mahir Cityposterrel kötött, 2010. március-áprilisi időszak számláján valójában szerepel.

Budapest, 2010. április 16.
Hollósi Antal Gábor képviselőjelölt és Orbán Viktor miniszterelnök-jelölt portréját ábrázoló óriásplakátot ragaszt fel egy munkás a Fidesz-KDNP korábban kirakott választási plakátjára az április 25-i országgyűlési választás második fordulója előtt Budapest 5-ös számú egyéni választókerületében, a IV. kerületi Fóti úton.
MTI Fotó: Manek Attila
Budapest, 2010. április 16.
Hollósi Antal Gábor képviselőjelölt és Orbán Viktor miniszterelnök-jelölt portréját ábrázoló óriásplakátot ragaszt fel egy munkás a Fidesz-KDNP korábban kirakott választási plakátjára az április 25-i országgyűlési választás második fordulója előtt Budapest 5-ös számú egyéni választókerületében, a IV. kerületi Fóti úton.
(MTI Fotó: Manek Attila)

 

 

Az ellenzéki pártok ezért választ akarnak kapni az alábbi kérdéseikre:

A Mahir Cityposterrel kötött 98 milliós szerződésből miért csak 36 milliót vallott be a Fidesz a számvevőszéknek a 2010. évi választás után? Miért állított a párt valótlanságokat? A jogsértés kinek állt az érdekében? Pontosan kitől és mennyi támogatást kapott a Fidesz a 2010-es, 2014-es országgyűlési választást megelőző kampányához? A mélyen a piaci ár alatt, vagy ingyen nyújtott hirdetőfelületek és szolgáltatások mennyiben befolyásolták a két választás eredményeit?

Budapest, 2010. április 16.
Hollósi Antal Gábor képviselőjelölt és Orbán Viktor miniszterelnök-jelölt portréját ábrázoló óriásplakátot ragaszt fel egy munkás a Fidesz-KDNP korábban kirakott választási plakátjára az április 25-i országgyűlési választás második fordulója előtt Budapest 5-ös számú egyéni választókerületében, a IV. kerületi Fóti úton.
MTI Fotó: Manek Attila
Plakátháború: Orbánék lekörözték kedvezményekben a Jobbikot
A Fidesz csupán 58 százalékát fizette a plakátokért annak az árnak, amiért most támadja a Jobbikot. Ráadásul ugyanaz a Simicska-cég intézte a jóárasítást mindkét pártnak.

A paritásos elven felálló testületnek 2017. december 15-éig kellene jelentést készítenie. A javaslat indoklása szerint a közelmúltban derült ki, hogy

a Fidesz 2010-es kampányában Orbán Viktor és pártvezető társai jogsértően jártak el.

A Fidesz kampányát szervező Hír TV Műsorszolgáltató és Hirdetésszervező Zrt. mostani vezetése nem találta ugyanis a nyomát, hogy hét éve a költségeket kiszámlázták volna a pártnak, amely így a kampányt teljesen ingyen kaphatta.

Budapest, 2010. január 19.
A Fidesz választási plakátja a Bem rakparton. A háttérben a Parlament épülete.
MTI Fotó: Beliczay László
Budapest, 2010. január 19.
A Fidesz választási plakátja a Bem rakparton. A háttérben a Parlament épülete.
MTI Fotó: Beliczay László

Ez felveti a pártfinanszírozással kapcsolatos szabályok megsértését. 

Korábban a Fidesz bírálta a Jobbikot, amiért túl olcsón, „listaár alatt” kaphatott plakáthelyeket, de a 2010-es kampányköltéseik miatt titkolózásra, hazudozásra kényszerültek.

Az indoklás szerint a Fidesz 2010-ben nemcsak nagyon olcsón, hanem 1300 plakátot számla nélkül helyezett ki, és a 2010-es “csalás felveti a gyanút, hogy 2014-ben is játszott a számokkal, hiszen ugyanattól a cégtől bérelt ugyanannyi óriásplakátot. A bizottság egyébként a kormány által kezdeményezett népszavazási kampányt is ellenőrizné.

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.