A héten jelent meg a kormány honlapján a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia, amelyről még nem tárgyalt a kormány, így csak a társadalmi egyeztetésre küldött tervezetről van szó. A stratégiáról a Napi.hu közölt cikket, amelynek a legérdekesebb része, hogy a jövőben gazdagabb turistákra céloznának a turisztikai kampányokkal.
A stratégia szerint 3-5 éven belül létre kell hozni a „Grand Budapest” desztinációt és márkát, amely magában foglalja a főváros közelében lévő turisztikai szempontból fontos látnivalókat, többek között Szentendrét vagy éppen a Dunakanyart.
A tervezet szerint a stratégia a tömegturizmus „erőltetése” helyett a vendégéjszakák számának mérsékelt növelését célozza. Mégpedig a minőségi, igényes, fajlagosan sokat költő, azaz jómódú turistákat venné célba Budapest. A stratégia azt írja:
Fontos, hogy tudatos márkázással Budapestet történelmi szerepéhez méltóan pozicionáljuk, mint büszke, elegáns, élettel teli, prémium európai fővárost, megelőzve azt, hogy pusztán a bulituristák célpontjaként asszociáljanak rá. Jelentős fejlődési potenciál rejlik az orvosi turizmusban is.