Megírtuk, hogy rendőrt hívtak a kismamára, mert leült a járdaszegélyre. A 23 éves nő azt mondta, egy megállóban – ülőalkalmatosság híján – a járdaszegélyen pihent le, majd felszálltak a buszra. Leültek a vezetőfülke mögötti ülésre, de a sofőr rákiáltott, hogy “láttam, hogy a földön ült, álljon fel azonnal”!
A nő elmondása szerint kétéves gyermeke a karjában aludt. Édesanyja és egy utas kiállt mellette, de a sofőr hajthatatlan volt, azt mondta, rendőrt hív, ha nem szállnak le.
A Borsnak reagált az eset kapcsán a Volánbusz Zrt., a cég közleményében azt írta:
A VOLÁNBUSZ Zrt. számára kiemelten fontos a magas színvonalú, utasbarát szolgáltatás biztosítása, amelynek érdekében munkatársaink időről időre konfliktuskezelő tréningeken és egyéb képzéseken is részt vesznek, így sajnálattal értesültünk a jelzett esetről. Természetesen az érintett járművezetőt meghallgattuk, aki elmondta, hogy a jármű üléskárpitjának tisztaságát szerette volna megőrizni, amikor a korábban a megállóhelyen földön ülve várakozó utasokat arra kérte, hogy ne üljenek le az autóbuszon. Az utasok és az autóbusz-vezető között vita alakult ki, ennek korrekt rendezése érdekében történt a rendőrség értesítése. Az eset részletes vizsgálata alapján megállapítottuk, hogy a gépkocsivezető túllépte hatáskörét, és bár a vonatkozó szabályzatnak megfelelően igyekezett elvégezni munkáját, indokolatlanul szigorúan lépett fel az utassal szemben. Viselkedése miatt a VOLÁNBUSZ Zrt. az érintett utas szíves elnézését kéri, az autóbusz-vezetővel szemben a szükséges munkáltatói intézkedéseket Társaságunk megteszi.