Belföld

Kiskapu segíti a kormányt, hogy egy év alatt 75 milliárdot költhessen propagandára

Az első bő fél évben közel 35 milliárd forintot költöttek a különböző állami szervek a Nemzeti Kommunikációs Hivatalon (Nkoh) keresztül kormánypropagandára, írja a Magyar Nemzet.

Ez az összeg első ránézésre is brutálisan magas, de főleg akkor tűnik kimagaslónak, ha megnézzük a terveket. Sőt nem is terveik voltak ezek, mert az Nkoh létrehozását követően 25 milliárdos összeggel írták ki az első keretmegállapodásra a közbeszerzést, és tavaly ez az összeg elég is volt.

A szerződés szerint az összeg kimerülésével a megállapodás megszűnik, ennek pedig a kormány kommunikációs hadjárata miatt áprilisban meg kellett volna történnie, és újabb állami kommunikációs költésekre nem kerülhetett volna sor. Ez nem így történt, jöttek a Soros-plakátok, az összeg pedig már 35 milliárdra rúgott.

Ez első látásra szerződésszegésnek tűnhet, de a Magyar Nemzet által megkérdezett szakértő szerint nem az, mert a kontraktusban elrejtettek egy trükköt, amelynek értelmében a 25 milliárd forintos keret kétszer feltölthető.

Sőt, az eredetileg 12 hónapra kötött megállapodás hatálya is meghosszabbítható, méghozzá összesen három évre.

Vagyis a szerződés nem egy évre és 25 milliárd forintra szól, hanem vagy három évre, vagy 75 milliárdra, attól függően, melyik fut ki előbb.

Ajánlott videó

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

A cikkhez ide kattintva szólhatsz hozzá.
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.