A kormány a Magyar Posta Zrt.-t jelölte ki az étel- és italautomaták felügyeletére, a posta a szolgáltatást július elsején indítja, az étel- és italautomaták üzemeltetőinek július 31-ig szerződést kell kötniük.
A Magyar Posta pénteken az MTI-nek küldött közleményében kiemelte: menedékes felügyeleti szolgáltatóként feladatuk a hatóságilag bevizsgált és engedélyezett műszaki berendezés, az automata felügyeleti egység felszerelése, működtetése, amely a regisztrált étel- és italautomaták adatait továbbítja a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnak (NAV).
A posta külső szakértő által auditált módon biztosítja az üzemeltetők forgalmi adatainak védelmét, azt, hogy azok titkosított adatkommunikációs csatornán jussanak el az adóhivatalhoz, az üzemeltetők pedig elektronikus felületen érik el az automatáik által szolgáltatott, elsősorban forgalmi információkat – közölte a Magyar Posta.
Az országszerte működő mintegy 30-32 ezer automata további üzemeltetésének feltétele az automata felügyeleti egység beszerelése, a tulajdonosnak, az üzemeltetőnek szerződést kell kötnie az engedéllyel rendelkező felügyeleti szolgáltatóval, ez esetben a Magyar Postával – hívja fel a figyelmet a társaság.