Több, a BKV utasait érintő baleset is elkerülhető volna, ha átalakítanák a budai fonódó és az 1-es villamos vonalán közlekedő CAF-szerelvények fékrendszerét – mondták az InfoRádiónak a járművek vezetői.
A vezetők gyengének tartják a villamosok fékerejét, ezért hosszabb fékúttal kell számolniuk, mondta Kolák András, az Egységes Közlekedési Szakszervezet tisztségviselője a rádiónak.
Sokkal nagyobb fékutat tudnak produkálni ezek a járművek, mint egy hagyományos villamos, de majdnem háromszor akkora fékútja van, mint egy személyautónak.
Ami magyarázat lehet arra is, miért gázolt az utóbbi időben kétszer is embert a 17-es villamos.
De Kolák szerint az is baj, hogy ha egy a villamos elé lépő gyalogos vagy bevágó autós miatt a vezető vészfékezésre kényszerül, akkor annak ellenére, hogy esetleg elhárult a külső vészhelyzet, nem tudja feloldani a fékhatást a vezető, a rendszer mindenképp állóra fékezi a szerelvényt. Ez pedig Kolák András szerint gyakran balesethez vezet az utastérben.
Legalább hetente egyszer utasbaleset történik emiatt. A járművön lévő utasok egyensúlyukat vesztik, gyakran még a székekből is kicsúsznak, leesnek
– Kolák szerint.
Egy vészfékezés alkalmával a villamos vezetőfülkéjének üvegét is betörte hátulról az egyik elsodródó utas.
Deák Krisztián, a Közlekedési Alkalmazottak Polgári Szakszervezetének elnökségi tagja azt mondta, a CAF-villamosok esetében valóban hosszabb fékúttal kell számoni, mint a többi budapesti villamoson, de szerinte ez csupán több odafigyelést igényel.
A vészfék feloldhatatlansága azonban Deák Krisztián szerint is problémát jelent.
Ha oldhatna a vészfék, akkor az utasbaleseteket meg lehetne előzni,
– mondta az Inforádiónak.