Belföld

Levetetett egy képet az igazgató a bécsi magyar intézet kiállításán

Pedig nem érhette váratlanul, mert benne volt a kiállítási tervben, a látogatók is keresik.

Az igazgató utasítására el kellett távolítani egy művet a bécsi magyar kulturális intézetben, a Collegium Hungaricumban nyílt kiállításról – írja az Artportal.

A Real Hungary kiállításon a valóságból kiinduló, az absztrakció nyelvét használó művek szerepelnek, köztük volt a Borsos Lőrinc művészpáros triptichonja, a See No Evil, Hear No Evil, Speak No Evil is. Az alkotás egy magyar trikolór három változata egymás mellett, mindegyiken fekete színnel takarva le egy-egy sávot.

Az nem világos pontosan, hogy Molnár Mária, a Collegium Hungaricum igazgatója miért vetette le a művet. Erre a kiállítás installálása után került sor, amikor a művészek ebédelni mentek. Bár nem az intézet saját kiállításáról van szó, hanem az Esterházy Magánalapítvánnyal közös projektről, az igazgató a döntést nem közölte közvetlenül sem Vitus Weh osztrák kurátorral, sem az alkotópárossal. Schneider Erika társkutatóval viszont beszélt telefonon, úgy tudni, meglehetősen indulatosan.

Az intézményt nem érhette váratlanul a triptichon jelenléte, benne volt a kiállítási tervben, szállítólevél van róla és a kiállításhoz mellékelt műtárgylistán is szerepelt. A látogatók is keresik, hiába.

A falon maradtak más kritikus művek, köztük a Borsos Lőrinc páros három akvarellje, ami üres szobortalapzatokat ábrázol – az egyik Hóman Bálinté, a másik Edvard Benešé, a harmadik pedig Karl Luegeré, Bécs egykori nagyhatású, ám antiszemita és magyarfóbiás polgármesteréé. De Nemes Csaba festménye, a Post War Swimming Pool is ott maradt, amely a Keleti pályaudvar menekültkrízisét örökíti meg.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik