Országos kampány indult a nyúlhús-fogyasztás népszerűsítésére, aminek első állomásán, egy budaörsi bevásárlóközpontban pénteken Nagy István, a Földművelésügyi Minisztérium parlamenti államtitkára elmondta, azt szeretnék, hogy minél többen megismerjék a nyúlhús előnyeit és elkészítésének változatos módját.
Az államtitkár, aki a kampány fővédnöke, közölte, Európa legnagyobb nyúlhús-exportőre Magyarország, mégis, a belföldi nyúlhús-fogyasztásban a rangsor végén van. Nagy kitért a nyúlhús kedvező élettani hatásaira, például, hogy koleszterin és zsírszegény, valamint hogy gyorsan és könnyen előállítható. Hozzátette, a becsült nyúlhús-fogyasztás Magyarországon fejenként 2-3 dekagramm évente, míg a mediterrán országokban meghaladja a 2 kilogrammot.
Végváriné Henter Lilla, az Agrármarketing Centrum szóvivője elmondta, támogatják a tudatos fogyasztói magatartást és az egészséges táplálkozást, a környezettudatos termékválasztást, illetve a kiváló magyar termékek piaci elterjesztését.
Juráskó Róbert, a Nyúl Szakmaközi Szervezet és Terméktanács elnöke szerint fontos lenne, ha az egészséges, zsírszegény és könnyen emészthető nyúlhús legalább heti egyszer a magyar családok asztalára kerülne.
A kampánynyitó rendezvényen Bede Róbert mesterszakács nyúlételeket készített az érdeklődőknek, amiket a helyszínen meg is lehetett kóstolni. A következő hetekben országszerte hasonló, a nyúlhús-fogyasztást népszerűsítő rendezvények, látványfőzések és kóstolók lesznek.
Mindenesetre a nyúlhústermelők még emberségesek ahhoz képest, amit a nagy divatcégek művelnek (tényleg csak erős idegzettel nézze meg):
LCA Investigation Links Top US and International Fashion Brands with Animal Cruelty on Rabbit Farms from The Sparrow Project on Vimeo.