A térképen öt intézkedést gyűjtöttek össze:
- A külső Bécsi útra tervezett villamos-meghosszabbítást.
- A Bécsi út-Szépvölgyi út kereszteződésében lévő kamerákat, ami miatt a főváros és Óbuda között konfliktus keletkezett és amiket pár napra leszereltek, így az autósok kanyarodhattak jobbra 50 ezres büntetés nélkül. Viszont mivel a Szépvölgyin át közlekedő gyalogosokkal együtt kaptak zöld jelzést, így feltartották a sort, az egyébként is dugóban álló fonódó villamosok pedig csak később tudtak beállni a megállóba.
- Az Árpád fejedelem úton lévő buszsáv megszüntetését, ami miatt a párhuzamosan, szintén a dugóban álló fonódó villamosok miatt a 9-es és a 109-es busz is számolhat plusz menetidővel.
- A 4-6-os villamosokat érintő lámpaprogram-módosítást.
- A Bajcsy-Zsilinszky úton lévő kerékpáros buszsáv “fúrását”.
Tarlós válaszol
A főpolgármester a Budapestinfón érintette ezt a témát is. Elmondta,
a kerékpáros közlekedés fejlesztése az elmúlt néhány évben sokkal nagyobb volt, mint Demszky Gábor 20 éve alatt.
Szerinte alátámasztásra szorul az az állítás, hogy ő autópárti lenne, az mondjuk zavarja őt, amikor a bringások elengedett kézzel szlalomoznak az autók között. Hozzátette: László Jánost Budapest posztumusz díszpolgárává választotta, ez is bizonyítja, hogy ő nincs a kerékpáros közlekedés ellen.
A fenti képpel kapcsolatban azt mondta,
az ilyen spekulációkat méltóságon alulinak tartom. Megnéztem ezt a szakma csúcsának nem nevezhető térképet és azt látom, hogy ennek a vonalnak nincs kontinuitása, három szakasz is hiányzik. Ostoba, rosszindulató vicc és alaptalan hülyeség ez.
Hozzátette, hogy egyébként sokkal gyakrabban jár az Árpád hídon, mint a Margiton.
Fejléckép: MTI/Szigetváry Zsolt