Lázár János szerint ellehetetlenülni látszik a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő villamosvasút megépítése, a Miniszterelnökséget vezető miniszter azt kérte a kormánytól, hogy „az aránytalanul megnövekedett költségek miatt” ne vállaljon kötelezettséget a beruházás megvalósítására. A szerelvények beszerzése ugyanis a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a MÁV által előkészített közbeszerzés eredményeként közel duplájába kerülne, mint amennyire tervezték – vélekedett.
A kormány az NFM és a MÁV súlyos előkészítési hibái ellenére sem engedhet üzleti érdekek nyomásának
– mondta Lázár. Szombaton a Délmagyarország írta meg, hogy a járműbeszerzésre eredetileg tízmilliárd forintot számoltak, de a közbeszerzésen egyedüliként ajánlatot tevő Stadler Rail Valencia S.A.U. egyenként 6,4 millió euróért, csaknem 2 milliárd forintért gyártaná le a dízel- és villamosüzemű járműveket.
A Stadler kedden a Privátbankár.hu-val közölte: nem „közel 100 százalékkal”, hanem 16,27 százalékkal lépi túl ajánlatuk a becsült értéket egy járműre vetítve. Az eljárás becsült értéke 12 járműre vetítve 66 millió euró, egységárra bontva 5,5 millió euró volt. A cég ajánlata járművenként 6,395 millió euró. Így komolytalannak tartják azokat a nyilatkozatokat, amelyek a projekt ellehetetlenülését a járművek árának megduplázódásával próbálják indokolni.
Arra is felhívták a figyelmet, hogy értelmetlen és megtévesztő a hibrid rendszerű járművek egységárának összevetése más, kizárólag városi villamos üzemű járművek árával a bonyolultabb műszaki konstrukció és az eltérő alkalmazási terület miatt.