Egy LMP-s képviselő indítványa szerint négy éven belül meg kéne tiltani a dízelautók forgalomba hozatalát, majd nyolc év múlva már benzinessel sem közlekedhetnénk. A Totalcar utánajárt, mennyi realitása van az ötletnek.
2012-óta jelentősen bővült hazai személygépjármű-állomány, így az akkori 2,978 millióhoz képest, tavaly már több mint 3,3 millió autó volt forgalomban. Tavaly az összes autó harmada dízel volt, pedig még 2012-ben is csupán 23 százalék volt az arányuk a benzinesek mellett.
A 2008-as válság óta nagyon kevesen vesznek új autót. Tavaly mindössze 96 ezret adtak el, és ez is huszonöt százalékkal több, mint egy évvel korábban.
Egy öreg dízel autónál a karbantartás és javítás esetenként akár több százezer forint is lehet és ha ezt elhanyagolják, az autó erősen kormolni fog, amíg egyáltalán beindul.
Ha minden változatlan marad, az évtized végén átlagosan több mint 15 éves autókkal járunk majd, és a dízelek aránya 35 százalék lehet. 2020-ban, amikor az LMP-s javaslat megszüntetné a dízelek árusítását, legfeljebb 200 ezer új autót adnak majd el, többségüket cégeknek. A magánvevők vesznek majd 700 ezer használt autót itthon és külföldön és nem valószínű, hogy azok fiatalabbak lesznek, mint a mostani kedvencek.