Egy kiegészítő üzemanyag-tartály lehetett abban a buszban, amely január közepén korlátnak ütközött, majd egy oszlopnak csapódott, és kigyulladt Verona mellett, az autópályán – írja az Origo. A lap szerint valószínűleg így akartak spórolni akartak az üzemanyagon.
Az olasz hatóságok még nem zárták le a vizsgálatot, a busz roncsa is Olaszországban van még, és a Nemzeti Nyomozó Iroda is nyomoz az ügyben. Arról, hogy hogyan történhetett a baleset, nagyon sok a találgatás, mert a nyomozásra való tekintettel nem adhatnak ki információt. A lapnak nyilatkozó szakértő már a tragédia után is azt mondta, hogy valószínűleg megrepedt a becsapódás erejétől a busz üzemanyagtartálya, ezért csupán pár perc volt a menekülésre a tűz elterjedése előtt.
Ebben a busztípusban az üzemanyag-tartály a busz első ajtaja és jobb első kereke között van, nagyjából egy-másfél üléssornyit nyúlik hátra. Egy ilyen távolsági buszban több száz liter gázolajat lehet gyárilag is tankolni. Ennek ellenére a balesetben azt tartotta a legszokatlanabbnak az Origónak korábban nyilatkozó másik, buszvezetői gyakorlattal is rendelkező igazságügyi szakértő, hogy hogyan tudott ilyen hamar kigyulladni a busz első része. Erre adhatna magyarázatot, hogy plusz üzemanyag-tartály lehetett a buszban az Origo értesülése szerint.
A buszt üzemeltető cég vezetője, Czakó Tibor megkeresésükre azt mondta, nem szeretne nyilatkozni. Ezt azzal magyarázta, hogy egyik kollégájukat, az egyik sofőrt gyászolják, akinek tegnap volt a temetése, másik kollégájuk pedig még az életéért küzd. Nem adott tehát választ arra, hogy tényleg volt-e kiegészítő tank a buszon. A rendőrség sem adott ezzel kapcsolatban tájékoztatást.
Mint ismert, január 20-án éjjel az olaszországi Verona közelében balesetet szenvedett egy magyar fiatalokat szállító busz, tizenhatan meghaltak, huszonhatan megsérültek. A buszon többségében a budapesti Szinyei Merse Pál Gimnázium tanulói, volt diákok, tanárok és egyikük családja utazott.