Megelőzhető lett volna a veronai buszbaleset a közúti balesetet szenvedetteket és hozzátartozóikat képviselő olasz nemzeti szövetség elnöke szerint. A Magyar Idők idézi Alberto Pallottit, aki az olasz sajtónak azt mondta: sokkal kisebb lett volna a katasztrófa, ha a betonoszlop mellett futó szalagkorlát elbírja a nagy sebességgel becsapódó busz tömegét.
A szövetség régóta kéri az olasz hatóságoktól, hogy a betonoszlopok és felüljárók mellett a járműveket jobban védő, a mozgási energiát elnyelő korlátot helyezzenek el, de semmi nem történt. Pallotti szerint semmi értelme a védőkorlátnak, ha nem védi meg a közlekedőket, ám a baleset után ugyanolyan szalagkorlátot építettek vissza, mint amilyennek a busz nekihajtott.
A Magyar Idők rámutat: a magyar autópályákon az autósokat dupla szalagkorlát, az abba épített erős fémmerevítés és betonelem óvja a balesetektől, az olasz A4-es autópályán Veronánál viszont mindössze egyetlen szalagkorlát van.
A katasztrófa okát egyébként még mindig nem tudták megállapítani, így a busz műszaki hibáját és az emberi tényezőt sem zárták ki.