Megírtuk, hogy Etyek visszaverte a felcsúti kisvasutat, hamarosan azonban sokkal kevesebb akadályba ütközhet, aki kisvasutat szeretne, írja a hvg.hu.
Az indoklás szerint nem jó az, hogy a kisvasutak most ugyanabban a szabályozási körben szerepelnek, mint a normál nyomtávú, közlekedési célú nagyvasutak, mert ezek így ésszerűtlen terhet jelentenek a kisvasutak üzemeltetésénél, fenntartásánál.
Novemberben Seszták Miklós beadott egy törvényjavaslatot a kisvasutakról.
A javaslat bűncselekmények megelőzésével és a terrorizmus elleni küzdelemmel indokolja a műszaki adatok titkosításának lehetőségét, a MÁV vagy a BKV pedig széles mérlegelési jogot kap, hogy eldöntse, milyen adatokat hajlandó kiadni.
Arra is felhatalmazná a kormányt, hogy rendeletben állapíthassa meg a „közlekedési infrastruktúra-beruházás megvalósításához szükséges, legfeljebb 200 méter szélességű területsávot vagy nyomvonalat”. Ezzel megkönnyítenék, hogy a helyiek tiltakozását lesöpörjék egy út vagy vasút építésekor.
Emlékeztetőül: százmilliók mentek el a felcsút kisvasútra, mégis vannak napok, amikor senki nem ül rá.