A rendkívül alacsony forgalom ellenére is folytatni tervezi a kormány az M6-os autópálya építését – írja a 444. A portál szerint napi 1200 autónak építenének utat 48,7 milliárdból, ez olyan kevés, hogy még egy rendesen kihasznált, 2×1 sávos főúton is több jármű halad el.
Orbán Viktor országjáró körútjának baranyai állomásán rukkolt elő tavaly azzal, hogy az M6-ost egy 19 km-es, az M60-ast pedig kb. 60 kilométeres szakasszal bővítik 2018-ig, illetve 2022-ig. Az előbbire 48,7 milliárd forintot szánnak, az utóbbi az M6-os kilométerenkénti átlagárával számolva 150 milliárdos beruházás lehet, de még tervezés alatt áll.
Pécs már 2010 óta rendelkezik autópálya-kapcsolattal, de ez nem járult hozzá a régió fejlődéséhez, ahogy várhatóan az sem, ha Horvátország legelmaradottabb régiói felé építenek új sztrádát.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium a 444 megkeresésére azzal indokolta a beruházást, hogy a kabinet „a baranyai megyeszékhely nemzetközi sztrádahálózatba való bekapcsolása érdekében” vállalta az M6 befejező szakaszának kiépítését, de az is bizonytalan, hogy a horvátok saját oldalukon továbbépítik-e a sztrádát – elképzelhető, hogy ott csak 2×1 sávos utat építenének.