Belföld

A felvidéki magyar közösség megerősítése miatt támogatta a MOL a Dunaszerdahely stadionépítését

Befejeződött a felújítás első üteme a szlovák bajnokság magyar csapatának, az FC DAC 1904 stadionjának Dunaszerdahelyen. A júniusban kezdődött beruházás során megújult a pálya és elkészült a közel 7 ezer néző befogadására alkalmas B- és C-tribün is. A renoválás novemberben folytatódik.

A stadion építése 22 millió euróba kerül, amiből kettőt a MOL fizet névadó szponzorként, vagyis körülbelül 600 millió forintot. 

A dunaszerdahelyi pálya ezentúl a MOL Aréna nevet viseli majd.

Megkérdeztük a MOL-t,

  • milyen üzleti, vagy egyéb érdek mentén finanszírozta 2 millió euróval a DAC új stadionját?
  • az üzleti terv szerint meddig lesz a dunaszerdahelyi stadion és akadémia névadója a MOL?
  • miért nem valamelyik magyar stadion felújításába szállt be piaci alapon a MOL?

Válaszukban megírták, a MOL egy olyan stadionban vásárolt 22 százalékos tulajdonrészt, amelyben Szlovákia egyik legnépszerűbb csapata játszik, és amelynek Magyarországon is rengeteg szurkolója van. A csapat szerepe azonban túlmutat pusztán a sporton,

a felvidéki magyarság körében vitathatatlan közösségépítő ereje van.

A dunaszerdahelyi stadion, valamint a helyi labdarúgó sportélet támogatásán keresztül a MOL megerősítheti a felvidéki magyar közösséget.

Az együttműködésünkkel azonban nemcsak a helyi közösséget kívánjuk támogatni.  A szlovák piacon leányvállalatunkon, a Slovnafton keresztül vagyunk jelen több mint 15 éve. Csehországban és Magyarországon a kiskereskedelemben a MOL piacvezető, így az oda vagy Magyarországra látogató szlovák turisták ismerik és szeretik a márkát. Szlovákiában azonban kevésbé vagyunk ismertek.

Céljuk, hogy közelebb vigyék az emberekhez a MOL-t, erre pedig a sporttámogatás az egyik leghatékonyabb eszköz, országos és nemzetközi szinten is erősíti a MOL márkaismertségét.

Arra a kérdésünkre, hogy meddig lesz a dunaszerdahelyi stadion és akadémia névadója a MOL azt válaszolták:

a dunaszerdahelyi stadion tulajdonosaival, valamint az FC DAC 1904 labdarúgó klubbal és Ifjúsági Labdarúgó Akadémiával hosszú távú együttműködést kötöttünk.

Tudni szerettük volna azt is, miért nem valamelyik magyar stadion felújításába szállt be piaci alapon a MOL?

Megírták,

A MOL a régióban több országban is jelen van a helyi labdarúgó sportban. Mindenhol másképp. Magyarországon a Videoton FC-t és a magyar labdarúgó válogatottat támogatja, Horvátországban pedig a horvát nemzeti válogatott mögé állt a vállalatcsoport. Szlovákiában a stadiontól kezdve a labdarúgóklub támogatásáig jelen kívánunk lenni. Komoly lehetőséget látunk az együttműködésben, és összhangban a nemrég meghirdetett MOL 2030-as stratégiánkkal a jövőben is kiemelt figyelmet fordítunk a közép-európai régióra, így Szlovákiára is. Célunk, hogy közelebb vigyük az emberekhez a MOL-t, erre pedig a sporttámogatás az egyik leghatékonyabb eszköz.

 


Ajánlott videó

Olvasói sztorik