Kezdődik a 47-es főút hódmezővásárhelyi, 13,4 kilométeres elkerülőjének építése – jelentette be a Miniszterelnökséget vezető miniszter szombaton. Lázár János elmondta, a 38 milliárd forintos fejlesztés a rendszerváltás óta a legnagyobb beruházás a városban.
A Hódmezővásárhelyt északról elkerülő tehermenetesítő út kétszer egy sávos lesz, de a műszaki kialakítás lehetővé teszi a szakasz kétszer két sávosra bővítését – közölte a térség országgyűlési képviselői posztját is betöltő politikus.
Lázár szerint a hódmezővásárhelyieknek kiemelkedően fontos a belváros tehermentesítése az átmenő forgalomtól, a beruházás jelentősen javítja a térség közlekedési viszonyait is, és illeszkedik a kormány közlekedésfejlesztési programjához.
A politikus elmondta, 2021-ig 2500 milliárd forint értékben 900 kilométer új autópálya és autóút épül meg, a költségek felét az Európai Unió, másik felét a kormány finanszírozza. Az elmúlt időszak legnagyobb útépítési programjának célja, hogy az országhatár mindenhol autópályán elérhető legyen.
A fejlesztések célja, hogy a megyei jogú városokat bekapcsolják az autópálya-hálózatba, ezért kezdődött el Sopron és az M1-es, illetve Salgótarján és az M3-as összekapcsolása, hamarosan indul a Békéscsaba és Kecskemét közötti négysávos autóút építése, valamint Kaposvár és az M7-es összekötése is.
A közútfejlesztési beruházások szolgálják a jelentős ipari és gazdasági övezetek elérésének javítását. Ezek közé tartozik a hódmezővásárhelyi elkerülő út építése, ami hozzájárul Szeged és Debrecen összekötéséhez. A kormány célja, hogy 2018 után Szegedet és Debrecent négysávos út kösse össze, segítve ezzel az északról dél fele haladó személy- és teherforgalmat.
Back to The Hódmezővásárhely
Almási István (Fidesz-KDNP) hódmezővásárhelyi polgármester elmondta, az önkormányzat az elmúlt években sokat tett a város központjának tehermentesítéséért. 2009-ben elkészült a déli elkerülő út egy szakasza, ami javítja az ipari park elérését.
Az önkormányzat a Területi Operatív Program keretében pályázatot adott be a várost keletről elkerülő út építésére, ami a 47-es főutat kapcsolná össze az Erzsébeti úttal. A beruházás támogatási szerződését már megkötötték, a kivitelezés 2017 első hónapjaiban kezdődhet el. Az északi és a keleti elkerülő napi 18 ezer járművel csökkenti a városon áthaladó forgalmat – mondta Almási. (MTI)