A 24.hu megkereste a Kormányzati Tájékoztatási Központot, hogy mondják el, mennyit költöttek a kampányra a népszavazás előtt.
- a tájékoztató kampányra és politikai hirdetésekre összesen nettó 5,9 milliárd ment el, ez bruttó közel 7,5 milliárd,
- a népszavazással kapcsolatos tájékoztató levelek és a háztartásokba eljuttatott kiadványok pedig nettó 875 millió forint, ami kicsivel több mint bruttó 1,1 milliárd forint.
A KTK szerint a fenti összegek még kis mértékben változhatnak, mert a teljesítések ellenőrzése ez esetben is folyamatban van.
Szerintük
ez az összeg messze eltörpül azokhoz a költségekhez képest, amelyeket akkor kellene kifizetnie az országnak, ha Brüsszel életbe léptetné a betelepítési programot. Mint ismert, erre a magyar állampolgárok 98%-a nemet mondott a vasárnapi népszavazáson.
Mondjuk, nem a magyar állampolgárok, csak a megjelentek 98 százaléka mondott nemet vasárnap, vagyis 3,3 millió ember. Magyar állampolgárból meg közel 10 millió van.
Összehasonlításképp, tették hozzá, a baloldali kormányok 2006 és 2010 között 84 milliárd forintot költöttek kommunikációs célokra.
Az elmúlt napokban a baloldal és a Jobbik is 10-15 milliárdos összegről beszélt. A kormány által kezdeményezett népszavazás egyébként érvénytelen lett, lebonyolítása ötmilliárdba került.