Az első vizsgálatok szerint egy Cessna 182-es ejtőernyősöket vitt ugrani, és már visszatérőben volt a gödöllői repülőtérre, amikor egy Piper 28-as sétarepülésre indult, fedélzetén három emberrel. A Cessna normál tempóban süllyedt, amikor bekövetkezhetett a baleset.
Mindkét repülőgép súlyosan roncsolódott, a fedélzetükön tartózkodó négy ember – a Cessna pilótája, a Piper pilótája és két utasa – meghalt. A helyszíni szemle tapasztalata szerint a kisgépek nagy sebességgel, gyakorlatilag függőlegesen, pörögve értek földet, és mindkét repülőgép bal szárnyából még a levegőben letört egy nagy darab.
A szemle megállapításai arra engednek következtetni, hogy a repülőgépek a levegőben, szemből ütköztek, miközben a Cessna leszálláshoz készült, a Piper pedig emelkedőben volt – közölte korábban Bajkó Erika, a Közlekedésbiztonsági Szervezet (KBSZ) kommunikációs vezetője.
A roncsokat szeptember 19-én elszállíttatta a rendőrség. Az arborétumot szeptember 26-án nyitották meg – válaszolta az MTI érdeklődésére a területet kezelő Pilisi Parkerdő Zrt. szóvivője.
Lomniczi Gergely elmondta: az arborétumban mindössze pár tíz négyzetméteren keletkezett kár (ami a 2014-es jégtörés következményeihez képest ez csekélynek mondható), részben azért, mert a gépek zuhanását nem követte tűz. A helyreállítást a Pilisi Parkerdő Zrt. fogja végezni, a költségek várhatóan nem haladják meg a százezer forintot – tette hozzá.
A repülőbaleset okait, pontos körülményeit, valamint esetleges felelőseit több szerv, közöttük a KBSZ is vizsgálja. Bajkó Erika kommunikációs vezető az MTI érdeklődésére azt mondta, hogy vizsgálatuk első részeredményeiről leghamarabb a jövő héten adható információ. (MTI)