Bajkó Erika közlése szerint mindkét repülőgép a gödöllői reptérről szállt fel; a Cessna ejtőernyősöket vitt ugrani, a Piper pedig sétarepülésre indult, fedélzetén három emberrel. A Cessna már visszatérőben volt feladatáról, amikor a HungaroControl légiforgalmi szolgálat körülbelül 600 méter magasságon elveszítette vele a kapcsolatot, majd értesítették a légi kutató-mentő szolgálatot.
Az első információk szerint a Cessna normál tempóban süllyedt, amikor bekövetkezhetett a baleset. Az ütközés következtében mindkét repülőgép súlyosan roncsolódott, a fedélzetükön tartózkodó négy ember – a Cessna pilótája, a Piper pilótája és két utasa – életét vesztette.
A helyszíni szemle tapasztalata alapján a kisgépek nagy sebességgel, gyakorlatilag függőlegesen, pörögve értek földet, és mindkét repülőgép bal szárnyából még a levegőben letörött egy nagy darab. A szemle megállapításai arra engednek következtetni, hogy a repülőgépek a levegőben, szemből ütköztek, miközben a Cessna leszálláshoz készült, a Piper pedig a felszállást követően emelkedőben volt – írta közleményében Bajkó Erika.