Belföld

Mindent megpróbáltak a Metropol életben tartásáért, de túl nagy volt a szembeszél

Hétfőn megírtuk, megszűnik a Metropol, kedden jelenik meg az utolsó szám.

Simicska Lajos üzlettársa, Fonyó Károly, a Megapolis Media Zrt. vezérigazgatója azért döntött az önfelszámolás mellett, mert nem szeretne adósságokat hagyni maga után, írja a Népszabadság. Az utolsó napokban is azt számolták, mennyi lapszám fér még bele, hogy kitudják fizetni a végkielégítéseket és ne kelljen csődöt jelenteni.

A közel 330 ezer példányban nyomtatott ingyenes újság 18 év után tűnik el a hazai médiapiacról.  

A kiadás jogát 2011-ben szerezte meg a a Megapolis Zrt., nagyon jól is ment nekik, négy év alatt egymilliárd forinttal növelte forgalmát. Ehhez az is kellett, hogy a kormány és az állami cégek egyre többet reklámoztak az újságban.

Tavaly aztán változott a helyzet, visszaesett a bevétel, a kiadó 233 millió forint veszteséget termelt és Simicska és Orbán viszonya is megromlott. A kormányzati reklámok eltűntek és január 1-jén véget ért a kiadó és a BKV együttműködése, utóbbi nem is akart hosszabbítani.

Ezekre a változásokra még tudtak reagálni Fonyó Károlyék, arra viszont nem, hogy a nyomtatott sajtó piacán tavaly hét százalékkal csökkent a reklámköltés. Ebben az is benne van, hogy “kockázatossá vált” a Simicska-birodalomhoz tartozó médiumokban reklámozni, a Fidesz ezt nem nézte jó szemmel.

Fonyó több üzleti terv ellenére nem tudta a lap fennmaradását biztosítani, még az is benne volt a pakliban, hogy csak 100 ezer példányban szórják majd a Metropolt.

Közben megjelent Habony Árpád szintén ingyenes lapja, a Lokál, amit közbeszerzés nélkül is lehet tömegközlekedési megállókba terjeszteni.

A Lokál mostantól egyeduralkodó lesz, sok politikával, kormányzati propagandával és 486 millió forintnyi Szerencsejáték Zrt. hirdetéssel.

 

Ajánlott videó

Olvasói sztorik