Belföld

Félnek a lakók, hogy rájuk csúszik a Várba épített garázs

budai-var(430x286).jpg (Array)
budai-var(430x286).jpg (Array)

A Várkert Bazár alatti parkolóval együtt összesen öt mélygarázs készül a budai Vár körül több mint 10 milliárd forintos költséggel. A hegy nyugati oldalán, a Lovas útnál kétszintes építményt terveznek 173 gépkocsi számára, az Indexnek arról beszéltek a lakók, hogy 80 évvel ezelőtt ott már megcsúszott a fal.

Áprilisban több mint 230 környékbeli lakó csatlakozott ahhoz a petícióhoz, amelyben felhívták a Budavári Önkormányzat polgármestere, Nagy Gábor Tamás figyelmét a beruházás veszélyeire.A lakók szerint az építkezés ideje alatti teherautó-forgalom is hatalmas kockázatokkal jár, hiszen a földet és a betont szállító járművek kizárólag két olyan rondella közvetlen közelében tudnának elhaladni, amelyek már most életveszélyesek.

Nagy Gábor Tamás válaszában arról írt, hogy tisztában vannak a helyszín érzékenységével,  az előkészítéskor végig figyelembe vették a terület sajátosságait, és az volt a cél, hogy „a megépítendő szerkezet a lehető legkevésbé befolyásolja a megszokott környezetet”. A levélből az is kiderült, hogy  még nincsenek meg az építkezés elkezdéséhez szükséges részletes statikai vizsgálatok. Az esetleges  kockázatokra vonatkozó kérdésekre nem igazán tért ki a polgármester, arról azonban bővebben nyilatkozott, hogy a mélygarázs nem fogja terhelni a környezetet, hiszen„tapasztalatok azt mutatják, hogy az ilyen garázsok általában nem 100 százalékban telnek meg minden nap”.

Hajnal Géza, a BME vízépítési és vízgazdálkodási tanszékének docense az Indexnek azt mondta, hogy megítélése szerint a Lovas úti mélygarázs nem feltétlenül okoz veszélyt, mert a várfalon kívülre esik, így nem érinti a mészkőüregeket.

 

 

Ajánlott videó

Olvasói sztorik