Belföld

A szakértő szerint csak a közvéleményt kóstolgatják a Déli bezárásának tervével

Déli pályaudvar újra lead (Array)
Déli pályaudvar újra lead (Array)
Ráfizethet a kormány, ha felszámolja a pályaudvart. A vége az lehet, hogy felülépítik a vágányokat.

A HVG.hu szerint nincsenek szakértők, akik támogatnák a Déli pályaudvar bezárását, noha Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter úgy nyilatkozott: csak a terület teljes parkosítását tudja elképzelni, köztes megoldást nem támogat.

A portál idézi Vitézy Dávid közlekedési szakértőt, a BKK volt vezérigazgatóját, aki azt mondta: a Déli területének 90 százaléka felhasználható lenne úgy, hogy „a vasúti forgalom lényege” is megmarad.

Ha a Déli helyett csak Kelenföldig mennek a vonatok, 10-15 perccel is tovább tarthat Budapest egyes részeiről eljutni a vasútállomásra, pedig minden uniós vasútfejlesztés arra törekszik, hogy lecsökkentse a vasúti utazás idejét. Arról nem is beszélve, hogy alagutakra, szerelvényfordítókra, tárolási vágányokra lenne szükség ahhoz, hogy Kelenföld kiválthassa a bezárt pályaudvart.

Megemlítik azt is, hogy a kormány kapacitásbővítést vállalt, ha ettől eltér, akkor az EU visszakérheti az eddig elköltött vasútfejlesztési pénzeket.

Egy névtelenséget kérő szakértő azt mondta: végül úgyis az lesz a megoldás, hogy megmarad a pályaudvar és befedik a vágányokat, de addig még „meggyomrozzák a közvéleményt pár elképesztő ötlettel”, hogy utána kompromisszumként álljanak elő a tervvel.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik